Snuffa bäbis...

Det ska jag få göra imorgon!
Jag och Calle ska åka till min kompis Erika som har fått en liten Maja.
Hur mysigt som helst och Calle kommer antagligen kännas som en stor pojke i jämförelse.

Jag är en gottegris utan gränser! Ojoj, säger jag bara , när jag sätter igång. Andreas brukar bara sucka åt mig när jag frossar som allra värst.
Och eftersom jag vet att Erika är en gottegris hon med så har jag bakat lite ikväll för att ta med till kaffet imorgon.
Chokladmuffins med glasyr av Nutella och florsocker.



De smakar gudomligt, jag har redan smakat en!
Jag resonerar som så att Erika behöver lite kalorier efter en energikrävande förlossning. Och jag är ju inte den som tackar nej direkt , gravidkilon kvar på magen till trots. *s*
Notera förresten att jag skriver muffins och glasyr och inte cupcakes och frosting. Vi bor ju i Sverige, för bövelen!

I övrigt då... Calle håller antagligen på att få sin första tand. Det är många små fingrar i munnen hela tiden och det verkar göra väldans ont emellanåt. Han gråter och snoret rinner och nån kväll har han även haft feber. Jag bara önskar att den där lilla gadden ska komma upp snart så han slipper ha det så besvärligt.

I veckan har vi även varit hundvakt. Vi har alltså haft fyra hundsingar under vårt tak och det var Rhodesian Ridgebacktiken Smilla som var på semester hos oss.
50 kilo envis hund... ja det gäller att ha lite styrka när hon vill gå ett håll och jag åt ett annat. *s*

Nu... ska jag nog krypa upp en stund i soffan och mysa med mannen som kommit in från hundgården och sitt hundkojja-bygge.
Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Håller helt med dig - det heter muffins på svenska. Fattar inte varför man ska byta namn på saker och ting...

2010-06-10 @ 20:44:07
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Erika

ååååh mums mums mums!!!! Du är så hjärtligt välkommen. hehe. Ska bli så roligt att ses igen och se hur stor Calle är :-) Pok

2010-06-10 @ 21:12:09
Postat av: Josefine

jag tror att jag med kommer behöva sådana där muffins etter min förlossning sedan;)

2010-06-10 @ 22:30:05
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0