Hemma hos oss

Jag tänkte visa er lite mer från vårt hem...

Det blev superbra på verandan när Andreas hade byggt klart grinden.
Vitt fint bord med två stolar från Bauhaus.
Den vita lilla lyktan i form av ett hus med den franska liljan kommer från en liten inredningsbutik i Valdemarsvik; Inredet.


De höga lyktorna brevid stolen kommer helt otippat från Clas Ohlson! Hur fina som helst!

Ute på berget nedanför verandan har jag placerat en mjölk-kanna. Jag hittade den i skogen längs vår grusväg och visst den är gammal och rostig men jag gillar den. Tänk att någon faktiskt använt den...


Rosen håller precis på att slå ut. Jag var rädd att allt regn tagit livet av den.

Här då... Soffan i vardagsrummet. Kuddfodralen är nya och kommer från Svanefors. Jag har köpt dem hos Viola på Romantiska Tings Gårdsbutik.



Hahaha... ett litet huvud kom visst med! Calle sitter bland sina leksaker på golvet. I fönstret pressglas och en skål från Orrefors.

Från vardagsrummet ser man vidare in i detta rum. Ett mycket mysigt rum med en fantastisk kakelugn som jag visat er innan. Detta rum ska snart bli matrum. Sex antika stolar ska jag klä om med nytt tyg för att skapa enhetlighet och ett vitt stort bord ska in.

Det är lite svårt att få bilden tillräckligt ljus men väggarna är ljunglila. Så vackert mot de vita fönstren och gardinerna och den stora vita kakelugnen med dekorationer i guld, lila och turkos. Ni kommer garanterat få se det färdiga resultatet sen.

Nu ska jag ta hand om mitt odjur som hittat en tidning, strimlat den och nu börjat äta upp den.
Puss hej!


Kommentarer
Postat av: PB

Vad fint ni har det. Jag MÅSTE komma ut någon dag, har ju inte varit hos er än :S

2010-08-11 @ 19:58:33
Postat av: Caroline

PB: Ta med dig skruttungen och kom. Det vore skoj!

2010-08-11 @ 21:15:04
Postat av: jessica

gud vad mysigt =)ja vill med komma nu när deär sommar, slutar ju kl ett typ varje dag =) vi kan väl smsa kolla =)

2010-08-11 @ 22:28:29
Postat av: PB

Jag börjar skolan på måndag men går ju halvdagar vissa dagar så vi kommer gärna!!

2010-08-12 @ 18:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0