I-landsprobem= modebloggare-problem

Jag vet att jag inte borde skriva detta inlägg, men jag gör det ändå. Jag borde inte heller ödsla energi på att älta sånt här, men jag gör även det ändå.

Ibland blir man förundrad. Som de senaste dagarna. Då har jag på allvar blivit förundrad över hur små och betydelselösa , i det stora hela, problem folk har i sina liv.

Det handlar om en klänning. En klänning, gott folk. En vit jädra klänning ur HM´s Garden Collection.
Den har tydligen sålt slut och modebloggarna rasar över att de inte kommer få den.

Men hallåååå!!! Är ni allvarliga eller? Är era liv så simpla och enkla att det enda ni behöver beymra er om är en jävla klänning med påsydda blommor?
Folk dör runt om i världen i terrorattacker, människor kan inte betala sina lån på grund av den ekonomiska krisen och måste lämna sin hus och barn svälter.
Men ni måste bara ha en klänning och när ni inte får den så går jorden nästan under???
Är det ert stora poblem så är jag avundsjuk. Så enkelt är inte mitt liv.

Visst det finns saker som kan väcka ett enormt ha-begär hos mig med , nästan så mycket att det blockerar alla andra tankar, men det får aldrig aldrig överskugga allt annat.
Varför är det yttre så himla viktigt?

Här har vi boven i dramat...


Men det kanske är med detta "problem" som när man inte ville äta upp maten som liten?
Ni vet, man satt där och försökte tvinga sig i nåt otäckt som kåldolmar och så kom fröken och sa:
- Ät upp nu! Tänk på barnen i Afrika som inte har nån mat!

Och jag minns att jag tänkte att vad fasen har det med mig att göra? Jag bor inte i Afrika.

Men jag antar att om man måste sörja över en klänning eller ett par skor eller vad det nu kan vara så har man vad man brukar kalla ett I-landsproblem. Och ja, vi bor i ett I-land så jag antar att allt är i sin ordning.

Kommentarer
Postat av: Kajalpennan

Halleluja och amen... (måste dessutom säga att jag tycker den var ful)

2010-04-17 @ 21:52:30
URL: http://kajalpennan.blogspot.com
Postat av: Linda

Håller med dig! Önskar att folk kunde vara mindre ytliga, finns så mycket viktigare här i livet...

2010-04-18 @ 07:59:18
Postat av: Bågert

Ibland är ju även du djup :-) Jag sa till mamma att hon kunde skicka leverstuvningen till AFRIKAT

2010-04-18 @ 11:14:08
Postat av: Ninni

Ja, är den slut så är den lixom! Tror säkert att nån så småningom vill sälja sin second hand på Tradera.

2010-04-18 @ 11:46:04
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Josefine

mer såna här inlägg min vän! intressant!

2010-04-18 @ 19:28:01
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: marybeth

Klokt inlägg, jag håller med!

2010-04-18 @ 22:47:25
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Malin Eklöf

haha, Carro´s inre bitch har visst vaknat till! =)

Tycker självfallet oxå att de skulle kunna lägga sin energi på ngt bättre...å andra sidan så får de hellre bedröva sig om sådana enkla saker iställer för att ta sina totalt ointelligenta hjärnor och lägga dem i blöt ngn annanstans! Vi får vara tacksamma över att de tar sina föräldrars slantar och bidrar till Svenska handeln istället...så länge det inte är päls!

2010-04-20 @ 15:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0