En ny fas av livet...

Idag börjar mitt nya liv... Jag har gått på föräldraledighet för ca 2 timmar sedan. Och det känns... mycket konstigt!
Jag har alltid pluggat eller jobbat, mest jobbat då eftersom jag inte har mycket till utbildning. Jag har tagit mig dit jag är genom hårt jobb och genom att vara den jag är.
Jag är helt enkelt van att bli bedömd efter mina bedrifter i jobbet. Och nu ska jag "bara" vara hemma och inte åstadkomma något?

Och nu... innan bäbisen kommer... vad ska jag göra om dagarna? Tjejerna på jobbet har bara skrattat åt mig när de hört mina funderingar. Vila, säger dom. Du kommer behöva det.
Men jag gillar inte att vila! Jag vill ha tempo och mycket att göra.
Vem ska jag nu vara?
Jag tror det kommer ta tid för mig att inse att jag inte längre är problemlösaren Caroline. Inte heller 100-jobbsaker-samtidigt-Caroline.

Jag ska vara Ödlans mamma.
Inte så dumt det heller *s* .



Något nytt tar sin början... och något gammalt får sitt slut.

Kommentarer
Postat av: Karin

Fin bild =)) Du kommer nog få fullt upp att göra!

2009-10-06 @ 15:57:14
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: PB

Jättefin bild. Även om du vill göra massor av saker just nu så vila iaf. För sen blir det inte mycket till vila kan jag lova.

2009-10-06 @ 16:48:23
Postat av: Ninni

Laga en jädra massa matlådor till frysen som du bara kan micra sen när bebisen kommer för sen lär du vara glad för dem! Baka gärna lite kaffebröd också för folk kommer på besök och ska titta på bebisen sen, det kan jag lova! Ha det så jätteskönt nu!

2009-10-06 @ 20:57:54
Postat av: Josefine

underbart!! grattis till det nya livet med massor v saker som du inte har en aning om vad det kommer innebära. där snackar vi utmaningar!!



puss

2009-10-06 @ 21:00:58
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

Åh, raraste du! Känner igen mig i dian funderingar, men du behöver inte oroa dig. Det är ett heltidsarbete att ta hand om bebben, desutom blir det du som får gå upp på nätterna på grund av 1: Du har mjölken (så länge du ammar)och 2: Du ska ju vara "mammaledig". Förfärligt ord, vaddå "ledig"? Skojar ni? Det finns inte en ledig stund i livet sedan bebben kommit!!! Fast, det är INTE så negativt som det låter, det fina i kråksången är att man så gärna gör det, eftersom det är det finaste och värdefullaste arbetet i världen. "Mammaarbete" borde det ju heta i allra högsta grad! Jag är så avis, detta blir verkligen den underbaraste tiden i livet, tro mig!!

Men, hjärtat: "Problemlösare, 100-saker-att-göra och tempo"- du beskriver ju moderskapet, eller föräldraskapet om vi ska vara jämlika! Det är precis så det är att bli mamma!

Så lyd råden ovan om du har för mkt energi. Baka, lagra upp med mat i frysen. För när bebisen kommer ska du just vara: MAMMA!!! Lycka till, gumman! Puss

2009-10-07 @ 02:10:46
Postat av: creme-idiot

Glömde det viktigaste: Glöm ine bort att bara vara. Försök vara närvarande i denna fina väntan, för det är sannerligen något magiskt med just denna väntan. Den liknar inget annat.

2009-10-07 @ 02:12:21
Postat av: Tina

Mitt råd är att varje dag, nån halvtimme eller två, bara ligga på sängen/soffan och njuta av att det finns en liten därinne som rör sig. För det är bara en kort, kort tid i livet man kan känna så. Sen är det verkligen bra att fylla frysen, för när den lille/a är född hinner man knappt koka snabbmakaroner...

2009-10-09 @ 08:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0