Dra ner på tempot...

... sa min barnmorska till mig imorse på vecka 26-besöket.
Anledningen var att jag fick världens sammandragning när jag skulle hoppa på upp på britsen för att lyssna på bäbisens hjärtljud. Magen blev som en kanonkula som bara stod rakt ut!
-Får du så här ofta? undrade hon.
- Jaaaa, hela tiden. Varje dag. svarar jag lagom naivt och blåögt.
- Och du hade semester nu, sa du? Du MÅSTE dra ner på tempot!!!  beordrade hon.

Hmmm.... ja det är ju just det. Kan nån svara på hur man drar ner på tempot när man inte ens hinner med hälften av allt man ska hinna med?
Jag har väl drabbats av nån grav-stress. Massa massa massa saker att styra med

En sak jag hade på listan över saker-att-göra-innan-bäbisen-kommer v ar att köpa en ny större necessär.
Fråga mig inte varför detta stod med på listan bland spjälsäng, skötbord och kläder, men så var det.
Jag hittade en helt fantastisk liten skapelse på www.chique.se !
Man ser det inte på bilden så bra, men den är full av fina pärlbroderier.  Får se hur länge den är sådär vit... *s*


Och här har vi tjockisen, her self! Alla kallar mig tjockis eller Fotbollen numera.. tydligen ser det ut som att jag svalt en fotboll. Alltid kul att kunna roa någon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe...jaa du fröken jag-ska-bara!!!!!!

låter minsann som att tant malin får hjälpa dig att ta dig över till livet på den lata sidan! detta arbete ska jag inleda med redan denna helg!



bara slappa...det är sånt som jag kan lära dig ALLT om!

från och med nu kan ni börja kalla mig MsBaloo!

"jag ska lära dig allt jag kan..."

hehe

2009-07-23 @ 23:23:07
Postat av: Josefine

du ska bara lägga dig i soffan slänga upp dina ben och softa!

2009-07-25 @ 12:43:12
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Fåfängan

Du har ju en jättefin mage! Men vila ska man...och bli ompysslad. :-D

2009-07-26 @ 13:22:01
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: sminkan

ja, var rädd om dig! Vila mycket och låt maken sköta shoppandet av spjälsängar och vad det är.

2009-07-29 @ 17:53:02
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

OCH BARNMORSKAN SKA DU LYDA!!!! hon vet vad hon pratar om och skämtar inte!! Att ha sammandragningar redan nu är bebbens sätt att tala om för dig att den börjar må sämre!! Kroppen är så fantastisk att den ser till att den lilla nya varelsen får optimala förutsättningar, till vilket pris som helst. Det innebär att mamman kan må kasst, men att bebben får vad den behöver ändå. Det vill säga om du ger den en chans!!!!! Vi har ett sådant superbt system, som varnar när det går på tok, rättare sat INNAN det går på tok, så lyssna nu på de signalerna!!!!! Då komemr allt att gå prima och det tittar ut en liten mini-Carolina eller mini-Andreas i Oktober. VAR RÄDD OM ER!!! Kramar!!!

2009-07-30 @ 00:25:21
Postat av: Anonym

Fåfängan: Ja ompysslad ska man bli men det är ju dubbelt så mysigt att pyssla om nån annan än sig själv! kram



Sminkan: Ja han var faktiskt duktig sambo och åkte till Ikea och köpte spjälsängensjälv! Så nu har jag den här hemma i kartongen iallafall. Men jag vet att jag måste skärpa mig. kram kram



Creme-idiot: Jag har insett nu att det inte är så nyttigt med alla dessa sammandragningar men det tog ett tag innan jag ens fattade att det var det jag hade! hehe... Men jag lyssnar på dig som jobbar inom vården och lovar att lugna ner mig! kram på dig!

2009-07-30 @ 22:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0