Men ... jag har ju glömt!

Jag har ju totalt glömt bort att berätta om min lilla behandling med aha-syra för ett par fredagar sen! Ujuj... dåligt av mig.

Tjejen som gör mina naglar huserar hos en mycket trevlig hudterapeut som heter Christina. Christina driver Salong Christina .
Jag såg förrförra gången jag fixade klorna att Christina hade erbjudande på aha-behandling: 40 minuter för 195 kr.
Jag pratade lite med hudterapeuten i fråga, hon kollade min hy, och sagt och gjort: En aha-syra-behandling var bokad.

Jag kollade upp lite på nätet innan dagen d, och blev väl i ärlighetens namn liiiite nervös. Det verkade svida en del... ja rent av bränna en hel del på de flesta som gjorde behandlingen.
Lite skakis, eftersom jag är lite rädd för smärta, klev jag in på salongen.
Christina visade mig in i behandlingsrummet och jag fick lägga mig i en tandläkaraktig stol. Hon tvättade av allt smink och började inspektera min hy.
Hon konstaterade snabbt att jag har en väldig fin men känslig hud. Bara det, jag som alltid trott att jag haft fet hud... Bara att totalt omvärdera alla produkter hemma i badrumsskåpet då... tänkte jag.

Första steget bestod i att ånga huden i två omgångar för att få porerna att öppna sig. Ansiktet baddades sedan med en varm fuktig handduk.
Sedan ni... sedan kom syran!
Och ja, visst sved det lite de första sekunderna men sedan kändes det mest stelt..
. som när man lägger en lermask ungefär.
I 6 minuter fick syran verka, sedan torkades den bort och Christina la på en svalkande mask.

Sedan...klart!
Och vilken skillnad! Jisses vilken slät och len hud jag fick. Jag var helt osminkad men huden var så jämn och fin i tonen och jag hade fått helt perfekta rosor på kinderna som efter en stund i solen!

Det här är ju nåt jag skulle kunna bli helt beroende av under vinterhalvåret!
Jag kan varmt rekommendera behandlingen även om det svider lite...
Tänk bara på att undvika sol och solarier de första dagarna efteråt!

Kommentarer
Postat av: MissPurple

Det har jag velat prova länge, men jag är en sån fegis. Jag menar syra LÅTER ju inte så bra, jag är väl rädd att jag helt ska försvinna antar jag ;)

2009-02-12 @ 17:47:11
URL: http://misspurple.blogg.se/
Postat av: SantaCarolina

MissPurple: Nä det är ju just det med syra... Låter ju inget vidare. Men det var helt FANTASTISKT skönt efter! Och vilken lyster i hyn...

2009-02-12 @ 18:15:33
Postat av: sanna

jag tror att d e vaaldigt vanligt. hort massor, massor, som helt pliotsligt testade produkter for kanslig hy och alla hudproblemen bara forsvann. jag borjar tro desamma om min hy, sa jag tankte testa produkter for kanslig hy hadanefter och inte starka saker for fet hy. for jag har aldrig haft problem med min yh och nu nar jag koer rejala rengoringar och oljefria saker, har jag plotsligt fatt en riktigt dalig hy.

2009-02-16 @ 17:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0