Tillbaka till hösten och verkligheten...



Behöver jag förklara vad detta är för ett trevligt ställe?

Sephora så klart!
I två plan och detta är det nedre... Man välkomnas av en röd matta och en oändlig rad av svart-vita kolonner. I mitten av dessa kolonner hade make-up-artister för alla befintliga märken sina bord och på sidorna fanns hyllor av produkter. Bakom mig, där jag står i början av mattan, fanns alla Sephoras egna hudvårdsprodukter sortierade i färgordning... Helt fantastiskt!

Så vad köpte jag då? ( Jag kan ju förvånde nog berätta att Malin handlade faktiskt mest på Sephora...)


2 st av Sephoras egna Body Butter, i dofterna Monoii och Passion Guava. 95 kr st. Helt underbara och väldigt fuktgivande.
1 st nagellack, Sephora, i en mörkröd nyans...Nu ska jag äntligen våga röda fingernaglar! 42 kr.
1 st kakskugga i en grön-brun-glittrig färg från Sephora. 80 kr.
1 st ögonbrynskit, två bruna skuggor och ett vax med dubbelsidig pensel, 100 kr. (istället för Benefit´s Brow-zing för ca 230 kr).

OCH... På varuhuset El Corté Inglés hittade jag: Benefit Cosmetics!!
Lyckan var fullständig när jag fick pilla på produkterna i verkligheten...ända tills jag upptäckte att två av tre produkter på önskelistan var slut... Ingen Touch me then try to leave-creme och ingen Big Beautiful Eyes-palett alltså...
Men det blev en Some-kind-of-gorgeous-foundation iallafall som Badis rekommenderat.
Vid Benefit´s disk jobbade en gullig, och väldigt hjälpsam make-up-artist som kallade oss "guapas" (sötnosar) hela tiden... Hon försökte sälja på mig det ena efter det andra ur sortimentet när hon märkte att det jag egentligen ville ha var slut... hehe...
Ledsen Badis, men Philosophy fanns ingenstans! Hoppas du kan beställa den på nätet istället.

Åker ni till Barcelona så MÅSTE ni gå till Sephoras butik vid Plaza del Catalunya i varhuset Triangle...mittemot El Corté inglés. Jag och Malin höll på att svimma när vi kom ner för rulltrappan och möttes av synen på bilden ovan.

Men i övrigt då...
Hotellet var super. Centralt, nära till all shopping, nära till La Sagrada Familia och helt nyrenoverat och kanonbra service.
Intrycket av alla människor i Barcelona är mycket positivt.
På Zara shoppade vi loss också... Jag köpte en svart Cashmere-kofta och en svart finstickad klänning och i gamla stan ett armband... Godis till syrrans småttingar och två Whiskey-flaskor till Andreas som låg sjuk hemma hela tiden jag var borta.
Vill ni läsa om Malins inköp och upplevelser kan ni göra det här: http://kortslutningen.blogg.se

Nu är det promenad med mina voffar som nalkas och sedan gymet!

På turistbussen... *s*

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, jag kan väl bara konstatera att när vi efter en halv dags letande äntligen lyckades hitta den där sabla butiken Sephora så hittade jag iaf vad jag behövde och lite till...suck!

Men nu kommer Carro och jag vara fräscha som plommonrosor hela vintern...

2008-09-27 @ 11:33:16
Postat av: Josefine

haha.. den var svår att hitta alltså. puss o ses på tisdag så får du berätta mer

2008-09-27 @ 17:13:37
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Mia

Du har ingen aning om hur avis jag blir...det låter jätteroligt och skönt!!

2008-09-27 @ 19:05:32
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: erika

låter som en underbar resa. vill höra mer på tisda



puss

2008-09-28 @ 09:19:21
URL: http://erika81.blogg.se/
Postat av: Sublim

Å jösses! Jag skulle svimma av lycka om jag fick kliva in där... Men visst är det konstigt att man sällan köper allt man planerat när man väl får chansen?

2008-09-28 @ 11:57:09
URL: http://sublim.wordpress.com
Postat av: Linda

Låter som att ni haft det härligt!! De där trevliga stället skulle man besöka..yum!!

2008-09-28 @ 13:25:46
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ögonbrynskitet har jag också och jag använder den mörka skuggan varje dag - superbra, den börjar ta slut så jag får köpa en ny nästa gång jag kommer till Sephora.

2008-09-28 @ 14:51:22
Postat av: Therése

ååå låter helt underbart!! Jag läängtar till nästa gång jag får äran att stiga in på sephora! :D

2008-09-29 @ 00:25:46
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: badis

Tack snälla att du försökte hitta gunket!:) Vad roligt ni haft! Kramis! Hoppas du diggar SKG!

2008-09-30 @ 08:05:17
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Postat av: CrazyNails

Åh avundsjuk jag blir. Låter som du haft fantastiskt:)

2008-10-05 @ 09:54:33
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0