Plock från Clinique



Uschans vilket väder det är här idag!
Regnet öser ner...Och alldeles grått ute. Är man hundägare så måste man ju ut ändå och det har vi varit nu. Zack hatar regn och vattenpölar och har fullt sjå att försöka undvika att bli blöt. Aston kunde inte bry sig mindre...
Och det är ju sådana här dagar det passar utmärkt att blogga, dricka latte och lyssna på Barry White och Otis Redding!

Igår hämtade jag ut ett paket från Strawberrynet innehållandes lite plock från Clinique. Jag var ute efter en Turnaround Concentrate och en Pore Minimizer och hittade dem i små och bra förpackningar i det här necessär-erbjudandet.
På köpet fick jag då också :
Take the day off make up remover, Superdefense ansiktskräm med spf 25 och Full potenital lips läppglans.

Pore minimizer reducerar porernas synlighet och dämpar glans under dagen
. Jag använder den ovanpå min ansiktskräm men under foundation på näsan och pannan. Den skapar en matt yta som är ett perfekt underlag för vidare sminkning.

Turnaround concentrate är en "hud-förnyare" som verkar utmärkt på min hy under natten (den lilla blå tuben på bilden). Den peelar hyn lätt under tiden och har man inte så känslig hy kan man till och med använda den som nattkräm. Jag använder den kanske 2 gånger i veckan och huden får en helt ny lyster av denna lilla undergörare!

Båda krämerna är väldigt dryga och därför passar dessa små reseförpackningar jättebra!
Turnaround concentrate är dessutom svindyr att köpa i fullstorlek och jag skulle inte hinna använda upp den innan den blev dålig.

Alla dessa små flarror låg i en brun moccanecessär. Inte den snyggaste jag sett men den är inte märkt med Cliniques logga och det är ett stort plus. Rymlig och rejäl!

Kommentarer
Postat av: LipGloss Bitch

Glosset ser ju toksnyggt ut! Vad heter nyansen?



2008-09-06 @ 12:30:48
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: SantaCarolina

LGB: Nyansen heter nr 07, Sooooo Pink. Lite klistrig på måste jag säga nu när jag testat den.

2008-09-06 @ 13:29:39
Postat av: LipGloss Bitch

Tack! Jag gillar klistrigt, så det låter bara bra :)

2008-09-06 @ 14:12:30
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Badis

tänkte just säga samma som the Bitchen:) Namnam-mums vilken hallonnyans!

2008-09-08 @ 11:19:09
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: jessica

håller med regn vädret är inget vidare zzackie då gullig han är

2008-09-11 @ 07:48:36
URL: http://jezziee.blogg.se/
Postat av: Emelie

Finns inget bättre än Turnaround Concentrate... Blir sugen på att köpa den igen nu!

2008-09-13 @ 20:23:49
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Postat av: tina

hej! fungerar pore minimizer? och hur är det att beställa från Strawberrynet, frakt osv?

trevlig blogg!

2009-03-03 @ 10:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0