Boots no 7 Nattkräm

Igår kväll efter skridskoskolan fick jag mig en god måltid och ett trevligt sällskap hemma hos Jossan.
När Erika och Jessan åkt hem för att natta och ta hand om sina småttingar satt jag och Jossan kvar i soffan och kom in på ämnet nattkräm.
Det slog mig då att jag för tillfället inte har någon nattkräm utan använder en kombination av min dagkräm från TVÅL och Clinique Turnaround Concentrate.

Under natten återhämtar sig kroppen. Detsamma gäller för huden och under sömnen har huden 3 gånger så stor förmåga att ta till sig bra och verksamma ämnen. Det är därför det är så viktigt att ha en bra nattkräm som hjälper till att reparera huden. Under natten slipper ju dessutom hyn utsättas för smink, smuts och föroreningar som avgaser t.ex.

Jag bestämde mig därför idag för att testa Boots no 7 Protect & Perfect nattkräm.
Boots No7 Protect & Perfect Night Cream
Jag har hittills inte testat något ur Boots-sortimentet så jag antar att jag inte är en äkta junkie förräns jag gjort det...haha...

Nattkrämen innehåller aktiva ingredienser för att ge huden långtidsverkande återfuktning och skydd. Den hjälper huden att återhämta sig och ska göra fina linjer mjukare och ge en förnyad lyster.
Lipo-peptider ger huden en föryngrande effekt genom bevarande av elasticiteten.

Mjaaa... låter ju inte så dumt!
Jag beställde min från Eleven och därifrån kommer även bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0