Bloggtema: På 5 minuter...

...Vad ser jag till att hinna i sminkväg?
Först måste jag väl bara säga att 5 minuter är för mig lååång tid! Jag har en väl intränad sminkrutin på morgonen som går av bara farten. Jag förändrar och varierar det som känns aktuellt för dagen och det går också snabbt.

Men ska jag nu hinna med en snabbsminkning så är detta det som jag ser till att få med:



MUS Eazy Cover concealer Blue
Maybelline Dream matte mousse foundation
Diorskin Loose Power från Christian Dior
Isadora Eye Shadow fix
Jelly Pong pong Supermodel Stain (krämrouge)
Clarins Soft Shimmer eyecolor
Mac pigment nyans Copperized
YSL Volume Effect Mascara

Och slutligen... två sprayningar av Stay Spray Makeup fix för att fixera det hela!
Så där! Redo för dagen på knappt 5 minuter!

Idag bokade jag och Malin resan till Barcelona! För knappt 2000 kr får vi flyg och boende på ett riktigt fint hotell med takterass och pool!

Så här stod det på hotellets hemsida (på svenska) under rubriken Allmänt:

" Bar- Dygnsöppen reception- Rökfria rum- Värdeskåp- Uppvärming- Gay vänligt - Luftkonditionering- Bagageförvaring.."

Finn. Ett. Fel.

Nånstans där mellan Uppvärmning och Luftkonditionering hände det något ja.
Vadå Gay vänligt??? Hur är det när det INTE är Gay vänligt???
Vi trodde vi skulle skratta ihjäl oss! Men tur att det ÄR Gay vänligt eftersom vi är två tjejer som ska dela rum.
Då behöver ju inte personalen oroa sig menar jag.

Kommentarer
Postat av: Malin Eklöf

Är inte Andreas det minsta nervös över att vi två ska ut i den ultimata gay-världen ihop??? =) flirt flirt

2008-07-17 @ 23:19:17
Postat av: maria

ha ha ha... Gay vänligt???? ha ha ha.... have no words... ha ha =)

2008-07-17 @ 23:34:20
URL: http://mariaslife.webblogg.se/
Postat av: Akrogirl

Hej!

Jag är en av dom som alltid läser din blogg men aldrig kommenterar eftersom jag har dig i mitt rss-flöde. Jag ville bara säga att jag uppskattar din blogg och att den är bra! Hoppas du mår bra och njuter av sommaren!

kram, AkroGirl

2008-07-18 @ 14:26:41
URL: http://www.vackerunderbar.se
Postat av: Badbomben

Kanske vissa är ännu vänligare?:D Jag har övernattat i det antagligen "vänligaste" hotellet i Brighton. Åh Barcelona är härligt ställe, har bara gjort en snabbvisit dit men det var vackert och spännande. Gillar din sminktallrik/bricka!:D

2008-07-18 @ 19:32:57
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: SantaCarolina

Malin: Hmm jaa... vi får hoppas att han inet läser det här inlägget!



Maria: Nä jag vet! jag lovar att rapportera om gayvänligheten! haha



Akrogirl: Tack vännen! Vad glad jag blir av att höra det! Och detsamma får jag väl säga. jag ger mig bara till känna på din blogg när Wendy är med! hehe



Badbomben: Tack! Visst är fatet fint? Jag blir badsugen bara jag ser det? :0)

2008-07-18 @ 21:17:44
Postat av: Sminkan

Ha en härlig resa! Och shoppa mycket! ;D

2008-07-19 @ 14:07:12
Postat av: skosoet

Hm, gayvänligt? Hur är ett hotell som inte är gayvänligt undrar jag mest då? O.o



2008-07-20 @ 17:26:35
URL: http://skosoet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0