Yu-be Lip Therapy

Jag utlovade en bedömning av Yu-be som följde med Beauty Bag.
Här kommer den...
Yu-be lanserades i Sverige som en japansk kultprodukt som med sina välgörande egenskaper ska läka och mjukgöra läpparna.
Nu har jag inga sprickor och sår i läpparna vilket kanske bidrar till att den inte gör så mycket för mig.
Den är mjuk och skön att använda på läpparna men inte mycket mer.
För mig gör den inte mer under än ett vanligt Lypsyl.
image293
Sticket sägs ha blivit en bästsäljare i Sverige redan så antagligen gör den nytta för dem som behöver den.
Yu-be smakar apelsin och är det något jag inte gillar i smakväg hos läpprodukter så är det just apelsin. Tungan domnar och tappar känseln...
Trots det låga betyget jag kommer ge Yu-be så vet jag att jag kommer fortsätta använda den tills den är slut.
Den är ju liksom inte dålig.
Den är bara inget speciellt.

I veckan fick jag tre dusts av Sminkan i ett litet byte. Hon ska prova den Barry M silverpenna jag fick i Beauty Bag´en och se vad hon tycker...
Jag fick 3 fina dusts som ska provas imorgon.
Nu är det fredagsstädning som gäller! Skitkul...

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Håller med dig att den är helt ok.
Men jag förstår inte riktigt hypen kring Yu Be.

Städning står på schemat här också. Hoppas du får en trevlig helg.

2008-02-29 @ 17:26:20
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Sminkan

Kul att de kom fram ordentligt! Hade lite dåligt med frimärken och orkade inte vänta med att posta tills jag hunit köpa... Hoppas du inte drabbades av postens onda öga.

2008-03-01 @ 08:59:16
Postat av: Josefine

blev du nöjd med naglarna förresten? puss

2008-03-01 @ 17:48:01
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: LipGloss Bitch

Hej! Kika in på nätverksforumet på pret-ty, det finns en tråd där som jag vill att alla medlemmar läser och deltar i. /Helena

2008-03-02 @ 09:16:27
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: rocketqueen

Har jag sagt att jag tycker att du är så härlig? Det är du! Kommenterar inte i alla inlägg jag läser, men nu tänkte jag säga det!

2008-03-03 @ 20:09:58
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: SantaCarolina

Josefine: Imorn blir naglarna gjorda! Spännande!
LGB: Det är fixat!
RQ: Haha, det är du med! Vad glad jag blir. Jag läser hos dig dagligen men kommenterar inte allt heller.

2008-03-04 @ 08:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0