Historien om handkrämen och det avbrända håret

Ja helgen spenderades som sagt på landet.
Vi röjde ris och trän och Andreas var i högform eftersom han fick använda en MOTORSÅG, tro det eller ej.
Han är så lycklig när han får vara ute i naturen och styra och ställa.
Vi andra var duktiga och röjde och bar ris och grenar till en brasa.

Och det var där det hände.
Det sprakade på rätt rejält där och jag skulle precis peta in en gren lite längre in i elden när det flög massor, och då menar jag MASSOR, av gnistor och aska.
En landade vid min tinning.
Först brände det bara lite och jag försökte vifta bort det. Sen kändes det mycket märkligt...

Håret krullade ihop sig mer och mer precis ovanför örat och då infann sig paniken.
Efter en stund (som kändes som en timme för övrigt) fick jag elden i håret att slockna.
Nu har jag en liten fläck med kort stubbigt och avbränt hår från tinningen bak mot örat.
Stylish. Inte. Som tur är går det att dölja med hår som inte är avbränt.
Nog om det.

Nyligen skaffade jag en ny handkräm.
Crabtree & Evelyn Lavender Hand Therapy.
En underbar liten sak.
image284
Innehåller Sheasmör och lavendel-oljor för att mjukgöra och skydda händerna. Helt klart bland de bättre handkrämer jag testat. Förpackningen påminner om en tandkrämstub, som min kollega så gulligt påpekade, men det gör inget. Innehållet väger upp!
Eftersom den var så bra som handkräm tänkte jag att den kanske kunde vara bra som universalkräm också.
Det är den inte.
Jag provade lite på läpparna vilket inte var ett smart drag. Läpparna och tungan bedövades och en härlig smak av skarp tvål dominerade munnen en bra stund. Det gjorde ont, kort sagt.
Attans också. Den hade varit kanon som universalkräm.

Jag kan så här på slutet konstatera att helgen har varit fylld av klantigheter.
Typiska Caroline som min sambo skulle ha sagt.

Kommentarer
Postat av: leonie

Aj aj aj då, inte bra men tur att det inte slutade värre. Inte kul att få ofrivillig frisering, hoppas det växer ut snart.

2008-02-11 @ 16:13:47
Postat av: sminkjante

Läskigt.

2008-02-11 @ 16:35:00
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: PB

Stackare, hoppas håret växer ut snart igen. KRAM

2008-02-11 @ 16:36:35
Postat av: Sminkan

Vilken otur med håret! Hoppas det växer ut fort!

Crabtree&Evelyns handkrämer är underbara! Jag gillar Summer Hill bäst. Den har så fin doft. Jag har den nog på läpparna ibland, men utan problem. det är nog lavendeln som smakar skarpt. Däremot är den inte bra att ha som ansiktskräm för ofta för den är lite väl täckande, eller täppande kanske. Har fått någon kvissla när jag kört den i ansiktet under en längre period.

2008-02-11 @ 17:57:05
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Anonym

haha låter fint:)

2008-02-11 @ 22:56:29
URL: http://justmehiba.tjejsajten.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0