Detta eviga tjat om mina naglar...

Igår kväll fick det vara nog!
Jag plockade bort de resterande sex geléförstärkningarna på mina naglar.
Det sitter inte hur jag och nageltjejen än gör och det känns bara som bortkastade pengar att var tredje vecka slänga ut 500 spänn på nya förstärkningar som inte sitter en vecka ens.

Men, nu har ju mina egna hunnit växa ut en del och har faktiskt helt okej längd.
Jag har investerat i en förstärkare som verkar funka men nu vill jag veta:

Vad har ni för tips för att hålla naglarna fina? Hemkurer? Oljor? Speciella lack?

Mina naglar är verkligen min Akilles-häl och det känns så trist att inte kunna ha fina naturliga naglar när jag lägger ner ganska mycket tid på både smink och hår...

Såg till min stora glädje att Eleven tagit in China Glaze i sortimentet och det är ett märke jag varit nyfiken på!
Bra gjort där, Eleven! Nu finns det ju ännu mera jag vill klicka hem...

Kommentarer
Postat av: Milla

Imponerande vetande =). Ska förvarna Jossan om hon ska spela spelet med dig och att hon tjänar på att vara i samma lag som dig. Önska att jag hade något tips om ett sätt att stärka naglarna men har tyvärr inte det, vet bara att Malin på jobbet hade svårt med sina förstärkningar tills hon bytte till Four You. Kram

2008-04-14 @ 12:20:58
URL: http://millasblogg.com
Postat av: Sminkan

Äh, jag kör med äkta men korta...
OPI Natural anil Strengthener som underlack hjälper mig, men har du redan en nagelstärkare som funkar så kör på den.
Återfuktning ska vara bra. Jag tycker jag får bättre naglar om jag använder handkräm med karbamid och/eller Vaseline Intensive Care.

2008-04-14 @ 18:12:55
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: katta jadåååå

brukar hon lägga på bonding innan gelet???
annars sitter det inte på mig heller!
Bonding is the word!

2008-04-14 @ 19:09:14
Postat av: Josefine

oh så trist... trodde det hade blivit bättre nu.. puss

2008-04-14 @ 20:43:47
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: erika

Det ENDA som fungerar är TRind! Trind trind trind! :-)
Dyrt men sååå prisvärt!

puss på re

2008-04-15 @ 09:20:42
URL: http://erika81.blogg.se
Postat av: Sublim

Ajdå, va synd att naglarna inte höll. Jag har samma problem när jag ska förlänga, de sitter inte alls. Surt.:( Olja funkar bäst för mina naglar, i kombination med handkrämen La source från C&E blir naglarna och nagelbanden finfina. Lycka till!:)

2008-04-15 @ 19:01:48
URL: http://sublim.wordpress.com/
Postat av: rocketqueen

Jag har inte så mycket till rutiner, smörjer in med olja då och då men annars inget speciellt. Har alltid lack på, mina naglar är papperstunna...

2008-04-16 @ 10:01:31
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: Sanna

Det enda som någonsin har funkat på mina naglar är Trinds "Nail repair". Första veckan lägger jag ett nytt lager varje dag (tar bort det gamla innan förstås) och därefter lägger jag ett nytt lager en gång i veckan ungefär. För mig är det en magisk mirakelkur, vips så är naglarna starka och långa! Utöver det använder jag Lushs "Lemony flutter" nagelbandskräm för mjuka, snälla nagelband. Luktar himmelskt!

2008-04-16 @ 15:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0