Magna Scopic av Estée Lauder

        image162                              
                 
Magna Scopic är min första bekantskap av Estée Lauders mascaror.
Den ligger rätt högt i pris, och utseendet borgar för härliga lyxiga fransar. Såna där som man såg svepa lätt längs Penelopé Cruz kinder i reklamen för Lóreal right? Innan den stoppades alltså...
Underbara...äh! Jag slutar där!

Denna produkt är rent ut sagt värdelös. Visst den är svart och har bra pigment och en stor borste men det är också allt.
Den fäller och flagar. Den är alldeles för tjock i konsistensen OCH den ger obotliga spindelben.
Efter ett par lager av denna mascara så har man inte långa separerade fransar. Man har EN frans.
Spindelben, var ordet.
Ingen hiss från SantaCarolina inte...
Kanske att den kan vara användbar mot slutet när formulan tunnats ut och borsten inte är så kletig?
Möjligt, men jag kommer inte försöka.
Tacka vet jag mina vänner, Lancome Hypnose och Extreme! Er kan man lita på!

Sov gott alla raringar!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Oh, den mascaran har jag också testat, med samma resultat som du! Botten av botten! Fick två mascaror av samma och var tvungen att slänga dem. Helt omöjliga.
Till din fråga om färger på ögonskuggor. Du har ju blåa ögon. Mina melerade, gråblå, blir extremt blå i guld och bronsfärger samt brunt. Alltid snyggt till blått! Men ögonskugga ska man välja efter humör och handväska typ. eller scarf eller skor eller vad som helst som man vill plocka upp färgen i. Vad gillar du för färger?
Man kan ju köpa ögonskuggor med hyfsad kvalitet rätt billigt så det är inte omöjligt att experimentera lite med färger. Isadoras skuggor är inte så dumma och kostar rätt lite. De är t.ex bättre än Nouba om jag får säga min mening. Men Nouba är ju mer status för det är dyrare. Fast vem ser vilket märke man bär egentligen? Bara du själv i badrummet.
Ha så kul när du provar dig fram!

2007-09-12 @ 21:52:14
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: J

japp har sett den och den var dålig som du sa, men bilda dig gärna en uppfattning själv! Finns recenserad i mon blogg om du använder sökfunktionen.

2007-09-12 @ 22:17:23
URL: http://starfield.blogg.se
Postat av: Beata

Gör du! Hur gör du såsen/dressingen då? Den är ju helt UNDERBAR.
Ska kolla nattkrämen!
Natti.

2007-09-12 @ 23:48:01
URL: http://beatas.blogg.se
Postat av: rocketqueen

Haha, fick precis samma resultat; tre fransar på vardera ögat. Himla klibbig mascara...

2007-09-13 @ 07:49:32
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: J

Förresten min world trade center recension verkar ha försvunnit nu när jag kollar.

2007-09-13 @ 12:55:10
URL: http://starfield.blogg.se
Postat av: Sminkan

Förlåt!! Jag ser nu att du har bruna ögon! Ditt blonda hår och skandinaviska utseende lurade mig totalt. Sorry...
Bruna ögon är det vackraste som finns! Och alla färger funkar till dem. Jag hade alltid bruna linser förr eftersom det är så fint.
Jag rekomenderar genast alla härliga blå toner som kommer i höst, svart, grått och klara rosa eller lila färger. Koppar och alla andra metalliska toner och hela registret av grönt! Blått framhäver ofta bruna ögon, prova med olika nynser och klarhetsgrader. Ofta är det egentligen det som skiljer inte den egentliga färgen. Turkost! Det är snyggt till mörkbrunt!
Och alla beige och bruntoner för en naturlig look förståss. Du har inga begränsningar!
Vilken tur du har som är blond och brunögd. Avundsjuk!!!

2007-09-13 @ 19:19:37
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: LipGloss Bitch

Nämen detta är ju en av mina absoluta favvomascaror, den allra första jag totalförälskade mig i t.o.m :D

2007-09-13 @ 20:05:49
URL: http://lipglossbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0