Godbitar från Helena Rubinstein

image173

Demi Moore för HR.

Jag har kikat lite på HR´s sortiment och hittade genast två godbitar!

Models Eyes Palette i nyansen Dolce Vita.
image174

Jag är en riktig sucker för paletter. Den här innehåller fyra skuggor (finns i flera andra nyanser) samt en ögonprimer för både skugga och concealer. Spegeln i locket ger extra pluspoäng!

Wanted Gloss Silicone Volume
image175

Ett läppglans i en mängd härliga nyanser! Vill ha allihop!!!
Detta är ett läppglans med plumper-effekt och sägs ge silikon-effekt... frågan är väl om man vill uppnå den effekten? Är det verkligen så snyggt? Men som de flesta andra plumpers så kan jag nästan garantera att inte denna heller håller måttet. Snyggt är det iallafall!

Jag behöver er hjälp. Jag läste nyligen i en tidning om en tonad dagkräm från just Helena Rubinstein. Är det nån som vet vad den heter?
Svar mottages tacksamt!!!
Puss och hej!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Paletten är snygg, det håller jag med om. HR är ett märke jag knappt testat. Bara någon enstaka produkt har slunkit ner i sminkväskan och inget har efterlämnat något djupare intryck. Ändå tycker jag att det är ett kvlitetsmärke och har verkligen inte varit missnöjd. Lite dyrt i förhållande till vad man får kanske?
Carolian, jag vet inte vilket eyedust du menar. KAn du ge mig fler ledtrådar?

2007-09-27 @ 10:12:32
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Malin Eklöf

Hej Carro!
Vad kul att du valt att skriva om HR. Sist jag valde en ögonskugga så valde jag ur dera serir, men en palett med endast två färger, glittriga en i ljus och en bronsfärg. Väldigt vackra och sitter en hel kväll!!! Underbara!
Snälla Carro hjälp mig! Vad finns det till gulnande tänder? Har läst att man prova att bleka själv med produkter från Internet, har du ngt tips på ett extra bra?
Puss

2007-09-27 @ 10:35:48
URL: http://duvans.blogg.se
Postat av: SantaCarolina

Sminkan: jag ska leta lite på din blogg så återkommer jag!
Malin: Tja bruden! Rent spontant tycker jag inte att du ska bleka tänderna själv. Min syster som är tandläkare har berättat att risken är stor att man fräter sönder både tandkött och kinder eftersom det är starka medel man har att göra med. Många förstör emaljen på sina tänder med dessa medel och då kan det vara svårt att någonsin återställa tänderna igen. Det finns ju en anledning till varför tandläkare är utbildade och kan göra dessa behandlingar utan att skada sina patienter.
Jag tycker att du ska gå till din tandläkare, boka en tid för en polering av dina tänder. De kommer då "sandblästra" tänderna och slipa bort alla missfärgingar. Min syrra gjorde det på mig och resultatet blev som en blekning. Fina och fräscha tänder. Kostar runt en tusenlapp skulle jag tro. Annars kostar en blekning hos tandläkaren ca 2000 kr per käke och det är det väl värt för att slippa skada sig själv. puss puss

2007-09-27 @ 11:27:23
Postat av: Beata

TUSEN TACK för ditt bidrag!
Tur att du skrev att det var du, för man har ju inte direkt koll på efternamnen på de man bloggar med =)
Ha en bra dag!

2007-09-27 @ 17:11:20
URL: http://beatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0