Fråga om nattkräm

Beata på http://beatas.blogg.se frågade om vilken nattkräm jag skulle rekommendera till henne. Nu är det ju jättesvårt eftersom jag inte vet något om hennes hudtyp, men ett önskemål från Beata var att den inte fick vara för fet.
Då säger jag på en gång: Undvik L300 nattkräm. Den är nog bland det fetaste jag stött på! Vill man vakna med ett ansikte invaderat av härliga finnar, japp då är detta produkten för dig.
Skämt åsido...
Dessa två produkter kan jag rekommendera och de passar hudtyper från torr till fet.

image159                         image160                   


Lumene Hydra Drops för ca 95 kr, har en len och krämig konsistens och vårdar huden med välgörande oljor.
Innehåller inga färgämnen och passar även känslig hy.
Clinique Repairwear Lift Firming Night Cream kostar från 460 kr, lyfter och stramar upp huden genom en unik energicocktail som hjälper hudens egna kollagenproduktion.

Till varje nattkräm tycker jag gott att man kan kosta på sig ett serum eller tillskott för huden någon gång ibland. Dessa produkter ligger ofta ganska högt i pris men då får man minnas att man inte behöver använda dem varje natt. Jag brukar använda Clinique Turnaround Concentrate som milt peelar huden och lämnar den med en fantastisk lyster.
Eller prova Estée Lauder Night Repair, som jag testar just nu, den gör också under med hyn!
Nu... åter till fotbollen! Det trodde ni aldrig att jag skulle skriva va?? haha...

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Usch, jag behöver också en nattkräm. Krämer över huvud taget. Jag är ju en slarva som oftast inte lägger pengar eller tid på hudvård. Nu har jag ju passerat 30 med råge så någon gång ska jag skaffa en antirynkkräm av något slag. Men en nattkräm kan ju vara en start. Och en dagkräm kanske också skulle vara bra. Kanske bara en dagkräm som man har lite på natten också? ;-)

2007-09-09 @ 18:50:48
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: SantaCarolina

Att använda dagkrämen på natten är absolut ett steg i rätt riktning. Jag ska erkänna en sak... i perioder gör jag samma sak!

2007-09-12 @ 20:42:01
Postat av: Sminkan

Okej! Då kör jag på det! Ska bara skaffa mig en vettig kräm till att börja med. Just nu har jag en test-tub av L300 från Apoteket. Den är gräslig.Den svider till och med när man smetar på den.

2007-09-12 @ 21:45:12
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Beata

Va gullig du är som gjort ett inlägg för mig ;)
TACK för tipsen, ska börja med att prova Lumene´s då eftersom prisklassen skiljer endel.
Har letat länge efter en som ska passa så tack så jättemkt för tipset. Nu hoppas jag på den.
Natti natti.

2007-09-12 @ 23:50:43
URL: http://beatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0