Babies babies babies...

Imorgon är det en STOR dag för mig! Efter 2,5 månader är det äntligen dags för mig att börja på mitt nya jobb.
Och inte vilket jobb som helst utan mitt Drömjobb! Jag är helt övertygad om att jag kommer trivas alldeles utmärkt bland alla härliga kollegor på IFK Norrköping. Så där!
Då var det officiellt!

Jag lovade tidigare att det skulle skrivas lite om produkter för bäbisar och barn. Många är de vänner och släktingar som skaffat barn den senaste tiden och för en djur-förälder som mig så blir man lite häpen över denna djungel, eller rättare sagt Amazon, av baby-prylar som finns.
Nu är ju detta en skönhets-och kroppsvårdsblogg så där har jag lagt fokuset.

image156

Badger Baby Balm är ett balm för babymassage, men används med fördel på mer känsliga ställen som t.ex. runt blöjkanten. Extrakt av kamomill och ringblomma verkar mjukgörande, medans olivoljan och bivaxet förhindrar uttorkning. Denna lilla plåtburk finns på bl.a. www.eleven.se och kostar 79 kr.

Baby Feel Welcome Selected Gift Box kommer från www.krokofant.se och kostar 99 kr.
innehåller skonsamma produkter för barnets känsliga hud, som t.ex. massagegel, hair and body soap, en cd och en liten handduk.

Bamse Solskydd från Apoteket kostar 98 kr för 100 ml.
Ack så viktigt att skydda de minstas hud i solen! Den är vattenfast och oparfymerad, spf 30.

ACO Baby Bath Oil finns också på Apoteket och kostar dig 49,50 kr för 200ml.
Detta är en mild och skonsam babyolja innehållandes vegetabiliska oljor från solros, bomullsfrö och raps. Kan användas i bad och dusch, men även strykas på huden och behöver inte sköljas bort.
Oparfymerad och utan alkohol och färgämnen.

Tandborsthållare med timglas så att barnet själv kan hålla reda på tiden! Söt liten prinsess-hållare från www.babykompaniet.se för 59 kr!

Alla produkter ovan passar ju självklart även vuxna med känslig hud!

Kommentarer
Postat av: Annah

Hej hopp1 Hoppas första dagen på jobbet gick toppen!!!!
BRA, med produkter till barn!!!! Jippie!!!

2007-09-04 @ 22:02:00
Postat av: Beata

Åh va kul, GRATTIS!
Vad kommer du arbeta med där då?
Lycka till!

2007-09-05 @ 10:42:14
URL: http://beatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0