Ännu en helg till ända...

Kan man uttrycka sig så? En sak som jag brukar störa mig nåt så kopiöst på är när folk skriver fel på enda och ända. "Jag var den ända där..." eller "Jag har tyckt så enda sedan..." osv... GAAAHH!
Likdant när det gäller orden de och dem. Hur svårt kan det vara liksom? Nä, det där sista tar jag tillbaka. Det var lite elakt... ( nu kommer jag säkert stava fel nånstans i detta inlägg bara därför...)

Oj... började inlägget med en liten grammatik-lektion så där... Ni som fortfarande orkat läsa ÄNDA hit, ni har stort tålamod!
Den här helgen har jag varit gräsänka. Jag har varit jätteduktig! Jag har rensat min byrå. Jag har hjälpt svärföräldrarna i sommarstugan. Jag har tränat hela tre gånger! Nu jäklar ska jag komma i form igen! Det kändes dömt att misslyckas när jag började dagen med att äta lösviktsgodis framför datorn INNAN jag ätit frukost. Jag är ett hopplöst fall och en hopplös gottegris, jag vet.

För att väga upp det onda så bestämde jag mig för en nyttig middag efter spinningen i form av sushi. Min favvo-mat! Jag åkte till Kimono Sushi för att hämta min 10-bitars låda.
Det är alltid lika roande där inne medan man väntar på sin mat... De två kockarna pratar bara japanska med varandra. Och det låter och verkar som de enbart skäller på varandra hela tiden. Vilda gester och höga röster!
Ni som sett Kill Bill 2 när Kiddo går in på sushibaren för att få ett svärd vet vad jag menar... hahaha.... även om ni inte gillar sushi, gå till Kimono bara för att se de där två vara ständigt oense.

Ja detta blev ett inlägg totalt utan skönhetsprylar.
Jag ber att få återkomma i det ärendet imorgon! Nu ska här målas naglar!
Puss hej!


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Låter som en bra helg. Själv har jag mest promenerat i det härliga höstvädret coh myst med käraste vännen på landet. Liten middag för allra mest nära kretsen på lördagen. Nu borde jag rätta prov men tänker hoppa det.
Jag skäms ibland över mitt slarv med att korrekturläsa på bloggen. Jag skriver snabbt och vänder bokstäver hela tiden. Plus att mina tangenter för V, Ä och Shift inte längre existerar på min dator. Man får försöka pressa ner dem utan knapp och det funkar oftast men inte alltid. det är ju lite sorgligt att ha fullt med stavfel när man är svensklärare. Men, jag antar att det går att gissa sig fram i alla fall.
Apropå de och dem så håller jag med dig. Hur svårt kan det vara? Men efter att ha rättat hundratals elevers uppsatser måste nog svaret bli att det är väldigt svårt. Antingen det eller så är jag en usel lärare!

2007-09-23 @ 21:43:33
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: SantaCarolina

Sminkan: jag vänder också på bokstäver och glömmer en del med... såg i förra inlägget att jag skrivit inöp istället för inköp! haha...blev ju nästan lite kul! Skönt med promenad du... jag har ju två odjur att rasta varje dag och då känns inte alltid promenaden halv sju varje morgon så lockande alla gånger...kram kram

2007-09-24 @ 08:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0