Paletter paletter paletter!

image217

Den som har läst här ett tag har nog insett min totala crush on paletter!
Denna gång har jag hittat ett gäng godbitar på asos.com från PoP och Too Faced.

Från vänster: Pop Beauty Kiss Mix i nyansen Strawberry Kiss, PoP Sara´s Make me-up-cabinett, där alla tre lager finns i varsin liten låda i en grön minibyrå!
Too Faced Mini Quickie Chronicles Make up Palette i färgerna The Plaything of Passion.
Pop Eye Class som är en palett i svart läder ask med skuggor i ett gäng färger. Påminner lite om Dior´s "plånbok" som finns i butiker nu.
Och till sist Too Faced The Box of Pink Chocolates Lipgloss Set. Ser ju så smarrig ut att jag bara vill äta upp den...eller kanske inte...inte så gott med kletigt läppglans kanske...Men ni hajjar vad jag menar! ;0)

Helgen som gick har varit lugn och skön. Jag hann både träffa min syster med familj, fira både pappa och svärfar på Fars dag och umgås med min livskamrat.
Det har varit lite för mycket jobb på sistone och för lite tid med min älskling på sistone.
Har lite att ta igen tror jag allt...
Nu är det dags att fylla på kaffe!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Ja, jag gillar också att titta på paletter. Ibland faller jag till och med. Men egentligen är de ju opraktiska. Man vill aldrig ha alla färger, t.ex. Sen ser de så tråkiga ut när man ser metallbotten på favoritskuggan medan de andra ser helt oanvända ut... Fast POP-etuiet med alla de läckra färgerna är ju frestande, så klart. Har inget från POP. Har fått för mig att de har dåligt pigment i skuggorna.

2007-11-12 @ 14:36:03
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Natalia

Jag har Too Faced Box of Pink Chocolates, för hallå Pink (Love!) Chocolate (Love!) men gud vad korkad den är, okej, ögonskugga kan räcka med en applicering, men lipgloss, hur länge håller det? Och jag bär ju inte direkt med mig den klumpen i väskan. :))

2007-11-12 @ 16:43:33
Postat av: SantaCarolina

Sminkan: Nej, jag inget heller från PoP. Ska väl ge mig på det nångång också. jag brukar ju vara svag för nya grejer...;0)

Natalia: Ja, det har du faktiskt rätt i. Man släpar ju inte med sig hela klumpen i väskan. Synd, för den är väldigt fin att titta på!

2007-11-12 @ 19:36:33
Postat av: Mia

Paletter är bra tycker jag. Smidigt att ha med sig iväskan eller på resan. :-)Har en del grejer från PoP. Skuggorna är inget vidare, dåligt pigment som sagt, men läppglansen gillar jag.

2007-11-13 @ 10:44:29
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: Kristina

Paletter är ju underbara, vet inte hur många jag har:)

2007-11-13 @ 13:35:12
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Postat av: creme-idiot

Psst: Har du sett på web-siten "smashing", där finns massor av galna/smaskiga läppbalsam för bara 60 riksdaler styck! Jag har provat "birth-day-cake" och den var supermumsig! Smakar smörkola. Har också "DUWop Buttercream" i lip balm (som kostar 180!!) och ärligt talat är det ingen stooor skillnad mellan dessa två. Skillnaden ligger nästan endast i priset! Kul blogg du har för oss "galningar"!

2007-11-13 @ 14:41:53
Postat av: SantaCarolina

Ja visst är paletter bra! Jag varierar mig mellan ett par hela tiden...Jaså det är dåligt pigment i pop-skuggorna? Då hade du rätt i dina aningar då, Sminkan!

Creme-idiot: Nä, den sidan har jag missat. är det smashing.com eller? Kul att du gillar bloggen! kram

2007-11-13 @ 19:40:41
Postat av: creme-idiot

smashing.se

2007-11-13 @ 22:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0