Bloggtema: Mina 10 absoluta favoriter!

Jag älskar ju såna här listor! Och när jag satt och funderade över mina favvos så kom jag på att i nästa inlägg ska jag skriva om mina 10 absolut sämsta köp. De riktiga bottennappen!

Men här kommer favoriterna (utan någon som helst turordning) :

image219


Lancome L´extreme mascara... volym och pigment som inte gör en besviken. Dessutom smular den inte, och DET mina damer och herrar, är ett stort plus!
Lancome Juicy Tubes, läpglans. Jag har provat mååånga läppglans. Men inget slår mina Tubes...
Benefit Cosmetics Touch me then try to leave Creme, hudkräm. Maken på underbar doft finns inte. Doftar pudrigt och exremt kvinnligt. Dryg som få, men desto svårare att få tag i.
Juice Beauty Blemish Clearing Serum. Ett serum att använda över natten som lämnar huden jämn, slät och strålande.
Smashbox Photo Finish Foundation Primer. Jag visste inte riktigt om jag skulle tro på denna produkt. Men den är till och med bättre än vad jag trodde! Får foundation och puder att sitta som berget heeeeela dagen. Till och med på de glansiga partierna...
Make Up Store eyedust. Mitt förråd av dust´s utökas regelbundet. Jag hade ett par sedan tidigare, men det var Sminkan som lärde mig hur jag skulle jobba med dem. Så enkelt och fint det blev med dem när man skuggade rätt!
Hawaiian Tropic Body Butter. Ja, jag är ett hopplöst fall för kokos-doft. Jag älskar det, och det behöver inte vara sommar för att lukta kokos!
Essie nagellack. Jag har skitfula naglar. Så enkelt är det. Essie lack håller bättre, flagar inte efter en dag och finns i massor av färger.
Sallander Make up Fix. En fix som sprayas på ansiktet när make upen är lagd. Får skugga och allt annat att sitta hela dagen.
Make up Store Concealer. Dessa concealer på burk finns i olika nyanser för att täcka olika skavanker. En nyans för ringarna under ögonen, en nyans för akne och en för brustna blodkärl t.ex. Täcker fantastiskt bra!


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Skulle kunna tänka mig att prova Touch me, then try to leave me-krämen. Den låter så lockande! Ska nog kika efter den nästa gång jag är ute och beställer hem grejer!

2007-11-15 @ 17:18:30
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Anonym

Du skriver att sminkan lärt dig använda dusts. Snälla, kan inte du i din tur förmedla den kunskapen till mig? Jag är mycket intresserad av smink, men inte så duktig... Ni är så otroliga på detta, behöver lite hjälp!

2007-11-15 @ 21:31:24
Postat av: också creme-idiot

det var jag som ville ha råd om hur jag ska använda mina dust´s

2007-11-15 @ 21:50:17
Postat av: SantaCarolina

Creme-idiot: Ja du, jag är väl ingen expert heller på skuggor och dust´s...men jag brukar göra det enkelt för mig. Jag väljer alltid två eller tre nyanser på ligger nära varandra i färgskalan. På sätt är det enkelt att få dem att smälta samman. Jag skulle aldrig lyckas med att göra som Sminka och kanske använda orange och grönt tillsammans. Hon lyckas med att jobba dem samman, men det gör inte jag.
Så mina tips är nog att använda nyanser som är lika, grunda ögonlocket med en primer och att använda bra penslar. Penslar av äkta hår funkar bättre enligt mig men det kan vara en smaksak.
Idag såg jag att Sminkan har en tutorial upplagd. Det var genom att titta på hennes bilder och sen öva som jag lärde mig...Hoppas det hjälpte lite iallafall! kram på dig!

2007-11-18 @ 18:10:30
Postat av: Anonym

skriv gärbna köpställena? :)

2007-11-18 @ 23:05:33
Postat av: SantaCarolina

Ojdå, glömde visst skriva ut inköpsställen men här kommer det:
Juice Beauty, Hawaiian Tropic, Smashbox och Sallander går att köpa på www.eleven.se. Krämen från Benefit finns på bl.a. www.hqhair.com , Essie-lack finns hos www.blush.se . Övriga produkter finns i den vanliga handeln.

2007-11-19 @ 09:13:07
Postat av: Amanda

ÄLSKAR make-up stores Concealer! den funkar hur bra som helst! Kram A

2007-11-19 @ 23:48:49
URL: http://girlyliicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0