Testat! Lancome Maquimat!

Ojojoj...tiden går undan i rask takt, hörrni.
Jag njuter av några lediga dagar med Andreas och hundarna och givetvis familjen.
Julen var lugn och skön och firades tillsammans med båda våra familjer och syster i Stockholm.
Andreas min lilla goding, överraskade mig sent på kvällen på julafton (efter att jag redan fått fina julklappar av honom) med ett brev där han skrev att jag fick en helkväll på Fredgagården med middag och spa och relaxavdelning! Ett underbart sätt att umgås med sin livskamrat på! Can´t wait...

Under julhelgen har jag även hunnit testa lite nya produkter! Dels Lancome foundation Maquimat Ultra Naturel som rubriken avslöjar, men också Japonesque Blotting Papers och Cliniderm mascara.

Vi börjar med Maquimat.
image253

Denna foundation är framtagen för oss med fet hy. Den sägs enligt beskrivningen dämpa glanset under dagen samtidigt som den är så lätt att den inte täpper till porer och ger ett naturligt resultat.
Och det är just det där med naturligt resultat som jag gillar! Bland det värsta som finns är när foundationen lägger sig som en kaka över huden. Man ser både sönderspacklad och smutsig ut tycker jag. MUS och Lóreals foundations har den otäcka effekten på min hy...
Ingen risk för det med Maquimat. Den täcker precis lagom mycket och sitter där hela dagen! Och då har jag ändå testat den hela julhelgen i varma rum med mycket folk där foundation i vanliga fall bara rinner av ansiktet... Jag grundar alltid med Smashbox Photo Finish primer som gör att foundation får en jämn grund att verka på.
Jag köpte min på Kicks för 294 kr eftersom jag ville hitta rätt nyans första gången. Den finns på Strawberrynet.com för 216 kr så i fortsättningen blir det att ta den därifrån.
Inte att rekommendera att köpa foundation utan exakt koll på nyansen över nätet...

Hur som helst, Maquimat får högsta betyg och jag kunde inte vara mer nöjd...men å andra sidan, det är jag ju alltid med Lancome´s produkter!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Jackie_Daniels

Hmm, jag funderar mer och mer på att skrota mineralfoundation ett tag och återgå till mina älskade Lancômefoundations. De är verkligen bra på just foundations, min favorit var Photogenique som jag använde i flera år. Kanske skulle man då investera i en bra foundationborste? Vad änvänder du för applicering?

2007-12-28 @ 15:49:46
Postat av: SantaCarolina

Jag använder vanlig makeup-svamp. Borste eller pensel funkar inte alls på min hy. Foundationen går liksom inte in i huden utan lägger sig utanpå. Det ser inte klokt ut haha...nä en bra svamp funkar kanonbra för mig!

2007-12-28 @ 21:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0