Testat! Japonesque Oil Blotting papers!

Vi går vidare till nästa recension!
I förra inlägget skrev jag om ett lyckat köp för fet hy, eller fet t-zon som jag lider av.
Detta är också en hit!

Jag har märkt att min hy blir fet beroende på vilken miljö jag befinner mig i. Varma rum= fet hy. Hemma= inte fet hy. På kontoret= fet hy... osv...
Japonesque Oil Blotting Papers hjälper när jag vill bättra på pudret under dagen. Lägger jag på ett nytt lager puder på redan fet hy...ja då vet ni hur det ser ut. Lite smutsigt och fläckigt...inte snyggt!

Ta då ett tunt blotting paper. Tryck det varsamt men ganska bestämt mot näsan eller det parti du vill matta ner.
Allt överflödigt fett och eventuell smink på villovägar sugs upp och kvar finns en yta som är matt och len.
Perfekt att bättra på pudret på en sådan yta. Och det bästa av allt?
Efteråt sitter basen mycket bättre och huden håller sig faktiskt matt länge.

image254
Sen har vi den lilla förpackningen. Pappren kommer i ett litet etui som man viker ihop.
Enkelt att ha i väskan och helt okej hygieniskt sett.
Finns på eleven.se och kostar 75 kr.
Och vad blir mitt omdöme då?
Helt klart godkänt! När de är slut kommer jag absolut köpa nya! Det är väl ett bra betyg?

Kommentarer
Postat av: Sublim

Haha, jag skrev också en recension om dem igår - jag föredrar dock MAC´s.:)

2007-12-29 @ 13:54:23
URL: http://sublim.wordpress.com/
Postat av: Sara

Jag får väldigt fet hy och måste torka bort överflöd stup i kvarten. Dock så använder jag bara vanligt papper och det funkar inte så bra + att sminket förstörs. Förstörs sminket något när man använder det där papperet?

2008-02-27 @ 20:23:36
URL: http://santapola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0