Dagens köp och så lite mys med min Zack...

Zack är min älskade pojke. Ni som brukar läsa här vet att jag har två hundar och en katt.
Men Zack och mitt förhållande är något speciellt... Han tröstar när jag är ledsen, han tjatar varje morgon att jag ska gå upp och ge honom och lillebror mat (hundtjat= buffar med nosen och slickar på kinden och handen) och när jag sitter i soffan hoppar han upp och sätter sig brevid...drar en djup suck och sätter sig på rumpan med ryggen mot ryggstödet och sitt huvud mot min axel. Där brukar han somna och så kan vi sitta en hel kväll.

Eller som idag... en lördagsmorgon när husse och lillebror Aston är i skogen och jagar. Zack och jag har hunnit med en morgonpromenad och lekt vår lek. Leken går ut på att Zack har sitt favvo-gosedjur, ni vet en sån där hund man fick från Ica förra året,  i munnen och jag ska jaga honom för att ta den. Så i en kvart ungefär har vi rusat runt i lägenheten och jagat varandra...stackars grannarna under oss.
Ibland gör han utfall mot mig och ska hoppa på mig för att skrämmas... men det roligaste är ändå när han morrar för att visa att jag inte kan ta gosedjuret. Ni som känner Zack vet att han antagligen är den fegaste hunden i världen trots sin storlek, 30 kg svart labrador tror man liksom ska vara åtminstone lite tuff, och det är just det som är så kul... Han morrar och tror att han kan skrämmas fast den enda som blir rädd är han själv! haha...
Nog om det, det var en parentes...


Senare idag, när husse kommit hem, ska jag skynda ner på stan en sväng.
Jag har bara ett mål idag och det är Make up Store. Dels ska jag köpa den sista julklappen till min syster men så ska jag köpa mina första blåa skuggor sen jag var liten på 80-talet och blå skugga var det tuffaste man kunde ha...
Som jag önskade att jag fick sminka mig då som min 6 år äldre syster!

Detta blir det idag...

image242

Eyedust Cool och Splash och Microshadow Boarding...
Hmm, detta kan bli intressant. Blått ska ju funka med bruna ögon.
Bildbevis kommer under morgondagen!
På tal om morgondagen... Imorgon fyller SantaCarolina 1 år som blogg! Glöm inte att kika in under dagen och var med i två tävlingar med lite härliga priser!
Ha nu en underbar lördag allihopa!
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Åh, vad fin han är! Zack alltså! Jag har haft en svart jaktlabrador, en tik, som jag också hade ett speciellt förhållande till. Fick ta bort henne 1995 men saknar henne fortfarande ofta, ofta. Hon var min första helt egna hund och vi var verkligen bästa kompisar. Men livligare hund har jag aldrig träffat... Nu har vi i familjen en Golden Retriever som snart fyller 14. Det är vår andra Golden. Och jag har haft en Collie som var ett omplaceringsfall också. Nu kan jag inte ha hund. Jobbar ju heltid och bor i liten lägenhet, men vad jag saknar det. Älskar mina katter och vill absolut inte byta, men vad roligt det vore med hund också. Man är ju djurmänniska, uppväxt bredvid en bondgård som man är...

Snygga skuggor du valt också. Splash! har jag, men Cool var ju verkligen läcker. Och jag som redan har en lång önskelista på MUS. Den hamnar nog också på listan... Får bli efter jul dock, för jag är verkligen inte rik just nu. Fattar inte hur pengarna kan rinna mellan fingrarna på mig på det här viset.

2007-12-15 @ 11:31:33
Postat av: Ems

Aw vilken fin hund, och snygga skuggor! Grattis i förskott :)

2007-12-15 @ 13:08:10
Postat av: miss_spock

Jag gillar verkligen att läsa din blogg, sådan härlig blandning av skönhet och vardagsliv :)
Skuggorna var helt underbara! Känner mig lite sugen själv nu att slå till på Splash....hmmm...efter jul;)

2007-12-15 @ 14:48:43
Postat av: SantaCarolina

Sminkan: Visst är han vacker? Ja, djur är det bästa som finns och jag kan inte tänka mig att vara utan dem. Hmm, ja det där med pengar ja...de har en förmåga att inte vilja stanna kvar hos mig heller!

Ems: Tack! Glöm inte kolla in imorn också!

Miss_spock: Kul att höra! Kom tillbaka snart igen! Ja de största privata inköpen får vänta tills efter jul...haha

2007-12-15 @ 15:09:07
Postat av: Mia

Vilken mysig vovve! Jag har en Golden Retriever som är 11 år. En riktig goding! Just nu löper grannens tik, så han står och ylar och gnäller dagarna i ända...

Skuggorna du köpt är jättefina...och till bruna ögon är blått mkt bra, framhäver de bruna ögonen.

2007-12-15 @ 17:37:36
URL: http://fafangan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0