Hus i vårskrud

Minns ni inlägget i vintras när det var hur mycket snö som helst och jag skrev att jag inte ens visste hur tomten eller uteplatsen såg ut?

Ja , så här ser det ut idag iallafall!

Gräset börjar bli långt, hundgården är klar och grill och utemöbler är införskaffat. Nu kan sommaren komma!

Idag har vi bara varit ute i det fina vädret. Eller bara och bara, imorse innan vi gick ut hann jag dammsuga hela huset, tvätta en maskin, byta lakan i Calles säng och plocka ur diskmaskinen.
I eftermiddags tog vi en sväng till Returpunkten och slängde en massa skräp som blivit liggande och flaskor och papper.
Nu väntar vi bara på att herrn i huset ska komma hem så vi kan tända grillen och njuta av vår lax.
Men först ska jag och Calle leka i hans rum och byta lakan i vår säng...

Hoppas på fint väder imorgon med! Då ska vi kanske åka förbi öppna förskolan i Husby för första gången. Vi får se om det är något att ha till skillnad mot vår öf i Klockaretorpet som vi tillhörde förut.
De få gånger vi var där kändes det som om hela världens muppar hade samlats där och alla var mammor som tävlade i tysthet mot varandra i grenen : Jag är den  bästa och mest pedagogiska mamman.

Nej tack, jag deltar inte. Hoppas som sagt att vi får det trevligare här istället.
Nä, nu ska  vi upp en våning och leka med gungälgen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Oh no, du måste gått till öf i Klockaretorpet fel dagar, jag tycker det varit jättemysigt där. Men vi kanske ses på öf i Ö Husby, vi går dit ibland. Såg din blogg via Douglas och Johannas sida. Hälsningar Elin och Tilde i Ö Husby.

2010-05-05 @ 18:50:04
URL: http://tildemaria.wordpress.com/
Postat av: jessica

gud underbart med vår =) härligt får ta en mamma fika snart tycker ja kramar

2010-05-06 @ 19:00:30
Postat av: Sminkan

Vad mysigt det ser ut!

2010-05-08 @ 22:04:33
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0