Scones och Too Faced Natural Eye

Snöstorm ute. IGEN.
Calle var en riktig gnällis inatt av någon anledning så idag har vi bara varit hemma.
Scones har det bakats och vi ska strax njuta av dem med en kopp te. Så fort herrn i huset har kört klart med snöslungan på gårdsplan... Kan ju vara trevligt att komma ut med bilarna imorgon också. Jävla vinter...

Jag kom på mitt i scones-bakandet att jag tar bullformar till kakorna. Formen borde bli bättre så.
Det blev den, men jag höll på att bränna allihopa eftersom Calle fick ett utbrott helt plötsligt. Därav den lite mörka färgen...


Söta va? Ser ut som små bullar!

Jag har fått det stora nöjet att testa en palett från Too Faced! Natural Eye heter den och är superfin!
Jag har ju tjatat och tjatat om hur bra Benefit Beautiful Eyes är, eller hur? Men Benefit är svårt att få tag på i Sverige.
Too Faced däremot finns! Och de har tagit fram en palett som påminner om Beautiful Eyes, fast med större variationsmöjligheter.
Jag har provat den lite och återkommer förhoppningsvis ikväll i ämnet om busungen behagar somna när han ska. Han borde vara trött efter allt gnäll.




Tanken är att man ska kunna göra naturliga och brun-sotade maker med denna och första intrycket är mycket positivt. Ni får se bilder ikväll. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Urläcker palett! Vi ser fram emot resultatet! Haha, när mina killar var små kunde de gnälla hur mycket som helst - helt utan anledning. Jag brukar fråga dem nu när de är nio år varför de var så gnälliga, men då bara skrattar de bort det.

2010-03-01 @ 19:41:31
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag älskar Too Faced! Har rouget Papa don't Peach som är helt fantastiskt och ett matt solpuder som doftar choklad!



Tack så mycket! Vi ska också ha lillkillen inne hos oss första tiden, men det känns skönt att ha rummet färdigt ändå även om det kanske dröjer ett halvår eller mer innan han ens kommer sova därinne.



Det tog säkert en kvart att välja djur, men jag tycker nog kossan var sötast! Fredrik ville ha elefanten, men fick ge sig :-)



Kram

2010-03-01 @ 21:57:17
URL: http://fru-jensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0