Hur tänkte han?

När man är hemma och "ledig" om dagarna så går hjärnan på högvarv kan jag lova.
Jag funderar och analyserar... det behöver inte vara om viktiga eller livsavgörande saker. Nejdå. Det kan handla om helt betydelselösa , för mig alltså, saker.

Som idag. Jag lyssnade på Titti Schultz Nöjesrapportering på radion och den handlade bland annat om prinsessan Madelenes ex Jonas. Och då, ser ni, satte hjärnan igång att fundera!

Tydligen har han enligt skvallret varit otrogen med väldigt många damer, varav en är en kollega som nu är gravid och ska behålla barnet. Vilken röra.
Ponera nu att dessa rykten är sanna. Killen har varit notoriskt otrogen mot en av landets mest offentliga personer. Smart.
Jag menar hur tänkte han?
Han är en duktig jurist, har en bra bakgrund och dessutom är han förlovad med en prinsessa och ska gifta sig till hösten. Killen skulle inte behöva jobba en dag till i hela sitt liv utan skulle kunna leva på sin rika fru och bara spela golf och gå på välgörenhets-events hela dagarna. Leva lite laid back, så att säga.
Nej, men han kastar bort allt det.

Och då undrar jag följande: Vad kan prinsessan Madelene ha gjort för att driva sin sambo och fästman till detta?
Nu tänker ni : " Va i helvete, är hon helt dum i huvudet! Det är väl inte Madelenes fel att killen är otrogen?"
Nej, givetvis är det inte hennes fel. Men det är inte enbart karlslokens fel heller.

Jag anser att man är två om ett förhållande. Det är ett givande och ett tagande.
Alltså är man, i de allra flesta fall, också två om en otrohet.
I ett bra förhållande är man inte otrogen, enligt mig. Man ser knappt åt någon annan.

Och det är just därför jag undrar hur killen så fullkomnligt kunde löpa amok bland en massa damer? Vad fick honom att göra det? Om nu skvallret är sant vill säga.
Är prinsessan så fulllkomligt vidrigt tråkig att han bara spyr? Ja, en i princip "arbetslös" prinsessa kanske inte alltid är så rolig.
Eller släppte kanske hon inte till tillräckligt ofta för hans behov så han var tvungen att söka på annat håll?
Kanske han tröttnade på att vara ständigt påpassad och ville släppa loss lite?

Eller är han kanske bara ett stort otroget svin som bara MÅSTE vara otrogen för spänningens skull trots att han har en underbar flickvän där hemma?

Hur fasen tänkte han?

Nu ska ni inte tro att jag tycker att otrohet är okej på något sätt eller att det är den bedragna som är den skyldiga.
Jag bara undrar... Hur kunde det bli så rörigt? Och var det värt det?

Kommentarer
Postat av: Ninni

Eller så var det för att hon röker, äckligt! Nej, ärligt så tror jag att det där ryktet om den gravida kollegan är falskt. Killen begick ett snedsteg på fyllan med norskan och fick verkligen lida för det. Sen tror jag å andra sidan inte de hade det bra i sitt förhållande för de hade ju inte setts ihop på länge.

2010-06-02 @ 22:15:21
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Malin Eklöf

Det går även VÄLDIGT starka rykten om att Prinsessan Madde även varit otrogen både en och två gånger, men ingen tidning vågar skriva om det av rädsla för att stöta sig med kungafamiljen...men som sagt, det är bara rykten! =)

2010-06-03 @ 09:23:24
Postat av: PB

Jisses dem måste ha haft ett väldigt tråkigt förhållande med dålig sex. Ha ha det är mina teorier :P

2010-06-03 @ 09:50:24
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Bågert

Prinsessor får väl inte knulla förräns de är gifta

2010-06-03 @ 13:55:44
Postat av: Malin Eklöf

Jaha...då var det kört för mig att bli prinsessa då! =/

2010-06-03 @ 15:23:50
Postat av: Josefine

håller med bågert.. vad fan de har väl inte sex innan de sagt ja till varann;)

2010-06-04 @ 16:38:30
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0