Pimp the komod...

En komod ja... det är som en liten byrå kan man säga. Med låda/lådor och skåp.
Jag har fått ärva en liten söt komod av min mamma som hon hade när hon var liten.

Jag behövde en byrå till Calles alla kläder... han är ett litet modetroll min lille gosse eftersom alla runt omkring oss är så generösa och överöser oss med gåvor av alla de slag.
Så kom jag på att i vindsförrådet stod denna lilla möbel och bara väntade på att få användas igen!

Fram med färgburkarna! Lite kantstött och smutsig och täckt av en gammal vit färg.


Ett lager grund och ett lager vit färg senare... Och vips!
En (nästan) ny liten klädförvaring till min pojke. Den blir fin i hans kommande rum.





Så kul att få användning för en ärvd möbel, speciellt när min mamma hade när hon var yngre.

Idag är det bara två veckor tills vi flyttar! Kan inte vänta! Tjoohoo!

Kommentarer
Postat av: PB

Vilket datum flyttar ni?

2010-01-08 @ 21:51:23
Postat av: Caroline

PB: Vi flyttar ut den 23 jan men nya hyresgästen kommer inte förräns den 1 feb, som bestämt. Tänker du på städet? Du kan greja här hela veckan innan 1 feb om du vill, eller bara helgen innan som vi sa först.

2010-01-08 @ 22:36:58
Postat av: Milla

Gud vad snygg den blev, gamla möbler blir så mycket finare än nya möbler då man nästan kan se allt den har upplevt (om man nu kan säga så om en möbel). Lycka till med flytten =)

2010-01-08 @ 22:42:31
Postat av: Josefine

kul! en ärvd möbel som din mamma haft o nu kommer du flytta till mammas gamla hus!!

2010-01-09 @ 10:09:01
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Johanna

På Mio! Fast det var nog ett par år sedan.. Kram!

2010-01-10 @ 01:10:16
URL: http://fru-jensen.blogspot.com
Postat av: PB

Ja jag tänkte på städet. Men vi kör nog söndagen som vi sa. Vi flyttar oxå den 23:e :)

2010-01-10 @ 16:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0