Smokin Eyes!


Benefit släppte tidigare i vintras en ny, helt fantastisk som vanligt, palett för att skapa de perfekta sexiga ögonen... sotade ögon, perfekt formade ögonbryn och kitet innehåller även pincett och kajal!
VILL.HA.NU.

Jag ska berätta sanningen om hur det är att vara gravid i 16:e veckan.
Sexig är ungefär det sista man känner sig. Jag har aldrig varit den som försöker försköna sanningen och finns det något som stör mig är när kvinnor  säger att graviditeten var den bästa tiden i deras liv. Det kanske det är senare i graviditeten men i de veckorna jag befinner mig runt så kan det inte finnas en jävel som gillar läget.
Varför undrar säkert många nu? Det sticker säkert en hel del i vissas ögon som kanske upplevde HELA graviditeten som en välsignelse. Trevligt för er om ni hade nästan 10 fantastiska månader. Jag är avis.

Jag ska berätta varför jag inte gillar läget.
Det värker. Det stretar och drar och jag är konstant hungrig. Jag är inte stor och fin utan jag är småfet och svullen. Inga kläder passar, jag ser ständigt ut som en stoppad korv, och det känns alldeles för tidigt för att köpa mammakläder. Jag har också fått en ny period av denna hysteriska trötthet som annars vanligtvis slår till i början.

Så är det. Jag ger er sanningen. OSEXIG. SMÅFET. Och lite på hugget som ni märker... Varför försköna? Mindre positiva upplevelser är inte sämre det är bara det att de flesta är för fega för berätta om dem.
Så. Nu vet ni. :0)

Iallafall, kanske skulle paletten Smokin Eyes få mig att känna mig aningens bättre. Intalar jag mig.
Kan ingen vänlig företagare i Sverige ta in Benefit i sortimentet?
Hmm , det kanske är det som jag ska ägna mig åt under mammaledigheten? Ta in och börja sälja alla dessa härliga märken som vi annars inte ser röken av här hemma?

För visst ser jag fram mot mammaledigheten. Och tro inte att jag inte ser fram emot den dagen när jag äntligen få se vem som bor i min mage? När jag får hålla i det där vilddjuret som sparkar så ilsket så fort jag sätter mig ner på jobbet?
Det är bara det att transportsträckan dit är så lång och jag längtar efter att bli mig själv igen och få känna mig just Smokin igen.
Men belöningen gör det värt att vänta... Så klart!

Kommentarer
Postat av: Malin Eklöf

Och jag behöver en Sephora-mascara...NU!!!!

Varför säljs inte de bästa grejernai SWE för????

Buhu....du har förresten gjort mig sympati-gravid, om det ska fortsätta så här i ca6månader till så kommer folk missta mig som gravid också! =)

2009-05-12 @ 21:54:28
Postat av: creme-idiot

Åh, det ÄR inte kul att vara gravid!!! Jag mådde kasst hela tiden!!! Men, det är ÄNDÅ värt det, no doubt!!! Jag tror du kommer må bätre sanrt, det har jag nämligen bestämt! Och jag brukar få som jag vill! (Jag är ensambarn, sa jag det...?) Så det så!!!

Håll ut, detta är det vackraste som ändå hänt dig, vänta bara!!! Be din sambo pussa magen från mig... SAMT ge dig lite Benefit, det lär ska hjälpa mot allt!!! Kramar

2009-05-13 @ 01:46:04
Postat av: Ninni

Jag mådde som en prinsessa hela resan med mina tvillingar. Inget illamående alls. Ja, ok, jag hade lite ont i händerna och blödde en del näsblod samt var superstor för bebisarna vägde över 3 kg/st vid födseln. Men snacka om att känna sig kvinnlig. Dessutom behövde jag aldrig dra in magen, det var bara att puta järnet! Jag tror bara du har lite hormoner - du är säkert lika snygg som vanligt! :-)

2009-05-13 @ 09:37:21
Postat av: PB

Jag mådde precis som du. Kunde inte ha ett enda par av mina "vanliga" byxor i v 16. Så jag införskaffade mig faktiskt ett par mammabyxor. Det får man. Det är inte bara magen som växer utan även rumpan å min har växt rejält. Jag är inte en av dem som njutit i 10 månader så du är inte ensam. Hoppas att du kan njuta mer ändå sen. Och som sagt det kommer ju vara värt det sen när vi har våra bebisar. Vill du prata så finns jag! Kram

2009-05-13 @ 09:56:05
Postat av: Linda

Jag ligger ju några veckor före dig, är i v23 just nu. Mådde också sisådär i början, illamåendekänslor och va väääldigt trött, samt halsbränna. Men detta släppte ganska snabbt,dock är jag fortfarande trött men det beror snarare på min kraftiga järnbrist som jag håller på att arbeta med. Jag har inte kännt mig så svullen faktiskt, kske p.g.a att jag inte är en jeansbärare utan nästan alltid har klänning, då känner man inte av att det stramar på samma sätt..dock rullar alla strumpbyxor ner från midjan numera, där är det trångt, så extra stora såna får det bli numera. Magen växer på i väldig fart just nu och de är så skoj att den bara blir större och större :D Skönt att du mår bättre nu iaf och lycka till med din graviditer :o)

2009-05-13 @ 19:31:09
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja visst är det gott med vin och ost, men den belöningen som väntar dig efter dessa månader är garanterat värt alla uppoffringar!



Grattis igen, gud så mysigt!



Kram Johanna

2009-05-14 @ 00:22:17
URL: http://jmagnusson.blogspot.com
Postat av: Erika o Emma

Lilla hjärtat. Längtar efter att få träffa er igen och jag är säker på att du inte är småfet uta bara underbart strålande! tänk på hur lyckligt lottad du är som faktiskt är gravid! Även om man såklart får svära och vara trött på det ändå :-)

Puss puss på dig från mig och min korv

2009-05-14 @ 20:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0