Er önskan-min lag.

Jag fick, efter inägget om Veet, ett mail där en person undrade om jag inte kunde berätta historien om när jag använde en duschkräm som hudlotion i två veckor igen? En typisk Caroline alltså.

Och som den ödmjuka och givmilda person jag är så kan jag ALLTID bjuda på mig själv. *s*. Så här kommer den!

Det här hände för ett par år sen. Jag hade handlat en ny hudlotion som doftade så himla gott! Jag tänker inte skriva ut vilken tillverkare det var eftersom det helt och hållet var mitt eget fel hela sörjan.

Iallafall, alla som känner mig vet att jag älskar att duscha och bada. Och alla vet också att jag älskar om ännu mera att smörja in mig efteråt. Jag gillar helt enkelt den återfuktade känslan på huden som är ett resultat av att man smörjer in sig.
Allt var lugn och ro i ett par dagar.
Men så började jag få utslag på hela armarna. Det var illrött och huden kokade. Man kunde känna genom kläderna hur varm huden var.
Sedan spred det sig till benen och magen. Jag började undra om jag inte var allergisk mot nåt och kartlade mina dagar in i minsta detalj för att komma på vad det var. Det gjorde fruktansvärt ont, som om huden håll på att brinna upp!

Sedan en kväll när jag kom ut ur duschen tog jag min flaska med lotion. Tog en klick och började smörja in benen som redan var helt jäkla sönderbrända av "utslag"....
Jag kände genast att något inte stämde...
Huden var inte elastisk längre. Gick ut från badrummet... funderade lite... gick en sväng runt i lägenheten...

Och då slog det mig! Det var min lotion jag var allergisk mot!
Jag rusade tillbaka till badrummet och plockade upp flaskan med lotion och började läsa på baksida för att hitta förklaringen till min allergi.
Jag hann bara läsa.... " En skönt löddrande showermilk med en mild doft..."
Vänta nu... showermilk??? Betyder inte det att det är en... Ja just det. En duschkräm!

Jag hade i två veckors tid, två gånger dagligen, smörjt in mig med en duschkräm. Och utslagen var ingen allergi utan brännskador eftersom duschkräm faktiskt ska sköljas bort.... Snille.

Så kan det gå.
Det finns en knorr på historien också.
Dagen efter ringde jag upp företaget ifråga och undrade om de hört nån annan som läst lite fel på flaskan och också fått brännskador?
Givetvis inte. Så många puckon finns ju inte.

Men företaget ville ändå ha  flaskan skickad till sig för att ta prover så att inget var fel för egentligen skulle inte innehållet vara så skarpt att det orsakade brännskador...

Ett par veckor senare fick jag ett paket och ett brev. Paketet innehöll tre nya produkter.
Brevet innehöll en utbetalningscheck på 2012 kr för sveda och värk!!!
Jag trodde jag skulle dö!
Det är inte alla gånger man blir belönad för att bete sig som en riktigt jubelidiot.

En annan gång kanske jag berättar om när jag tejpade brösten med silvertejp för jag inte kunde ha bh i en djupt ringad klänning.
Silvertejp ska man inte använda på huden och speciellt inte på brösten! ;0)

Kommentarer
Postat av: MissPurple

Aj då, inte så kul. Fast över två tusen kronor e ju kanon, men jag vet inte om jag hade velat ha brännskador för det ändå. Det får nog vara, även om man kan köpa mycket kul för det.



Silvertejp??! AJ-AJ-AJ-AJ-AJ-AJ-AJ!

2009-02-18 @ 16:39:21
URL: http://misspurple.blogg.se/
Postat av: Malin Eklöf

Hahahaha!

Var episoden med silvertejpen när vi fortfarande gick i gymnasiet? Har ett vagt minne om en fest i klockaretorpet..hmmm!

Hehe, ja du Carro! Mycket korkat har vi gjort i våra dagar, och även om jag jobbar hårt på att komma ifatt dig så innehar du nog "pucko-rekordet"!!! =)

2009-02-18 @ 19:50:43
Postat av: Karin

Lol, herregud så hemskt! Tur du fick kompensation! :D

Du lär ju inte göra samma misstag igen iaf!

2009-02-19 @ 01:00:10
URL: http://www.vackerunderbar.se
Postat av: sminkjante

Aj som satiken. men det var roligt att läsa.

2009-02-19 @ 08:18:07
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilken histioria, men fy vad ont det måste gjort på kroppen, hua!! Du läser nog ordentligt numera antar jag. Vad generöst av dem att ersätta dig för "skadorna" tycker jag.

2009-02-21 @ 17:02:20
URL: http://bettieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0