Aco Sense & Care

Hoppsan, Kerstin... Aco har snäppt upp sig!
Min mamma har alltid jobbat på Apoteket och de enda produkterna som fanns hemma hos oss när jag växte upp var dessa ,då, trista och oparfymerade saker.
Den ständiga duschtvålen som fanns var ph5 Eucerin...Intrigerande eller hur?!

Nu däremot har iallafall Aco uppdaterats och skaffat sig ny form och nytt innehåll.
Och det är med stor tacksamhet som jag numera tar emot mammas regelbundna leveranser från Apoteket.
Jag har upptäckt serien Sense & Care!

image304
Jag gillar förpackningarnas mjuka former och fina färger.
Jag gillar att de slängt i lite härliga ingredienser som jojoba, canola olja och vanilj!
Jag gillar den lyxiga känslan när jag håller i flaskan...
Och tänk att produkterna är parfymerade och dessutom sådär lagom parfymerade så de inte tar över min parfyms doft.
Soft Skin Body scrub med aprikos till höger på bilden valdes dessutom som bästa kroppsscrub av tidningen Glamours läsare!
Vad tycker ni? Har Aco snäppt upp sig tillräckligt i era ögon?

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vanilla Fling gillade jag så pass att jag högg två. Sen är den inte så bra för min hud då den är rätt svår att få att sjunka in i huden.
Den andra serien, med aprikos, är jag allergisk mot tror jag. Får rodnad på huden som känns het där jag haft den. Konstigt för jag är rätt tålig mot annat.
Deras Oliva handkräm gillar jag skarpt och även den serien som innehåller Aloe Vera! Mums! En riktigt bra handkärm är det i Vera-serien!

2008-03-23 @ 17:08:26
Postat av: Ninni

Jag håller med om att de har ryckt upp sig! Men än så länge har det svenska apoteket lång väg att gå om man jämför med de i Tyskland, där fanns mycket godis att välja på vill jag lova! Jag skulle vilja att apoteket tog in Neutrogenas smink, de har ju än så länge bara tagit in en del hudvårdprodukter från detta märke.

2008-03-23 @ 17:40:45
Postat av: Linda

Jag tycker absolut att apotekets produkter blivit lite roligare.
Apricot grejerna har jag köpt några gånger och de är väldigt fina förpackningar, däremot tyckte jag skrubben rev lite dåligt.
Hand krämen med canola oil och Q-10 är helt suverän tycker jag,riktigt prisvärd dessutom.
Vanilla fling har jag inte provat, visste inte ens om den men efterssom det är vanilj så lär jag ju inte kunna låta bli att köpa den :o)

2008-03-23 @ 18:31:32
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag la in en länk till din blogg från min hoppas det är okej för dig? :o)

2008-03-24 @ 19:13:34
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: SantaCarolina

Linda: Tack tack! Absolut inga problem, bara kul!

Ninni: Ja jag håller med om apoteken i Tyskland. När jag var i Lubeck i somras hittade både en och två godbitar!

Sminkan: Då måste jag ju testa den där handkrämen i Vera-serien! Den visste jag inte ens fanns.

2008-03-24 @ 20:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0