MUS vs. Lumene

Både Make Up Store och Lumene har en concealer-palette med tre olika nyanser för olika sorters cover-ups.
Jag har testat dem båda och försökt utvärdera dem!

COVER ALL MIX vs.

MUS Cover All   och Lumene Cover Palette

Tanken bakom de båda produkterna är den samma. Med hjälp av olika nyanser på concealern kan man korrigera t.ex. det blåa under ögonen med den röda formulan. Givetvis kan man blanda de olika nyanserna till en ton som passar perfekt till just sin egen ansiktsfärg.
Den största skillnaden är priset; MUS tar 265 kr för sin palett, men så är den också lite större än konkurrenten, Lumene tar 120 kr.
Vid första anblicken ser produkterna likvärdiga ut. Men när det är dags för applicering känns genast Lumene´s lite tunn och smältande och det behövs ett par lager för att nå ett bra resultat.
MUS formula är tjockare och aningens torrare och det är det som jag tror ger det bättre resultatet.

Nackdelarna?
Efter ett par timmar med Lumene under t.ex ögonen så ser jag helt osminkad ut. Trött, är en mild beskrivning.
MUS å andra sidan får man jobba in lite bättre eftersom den är tjockare. Tar jag för mycket blir det ett väldigt spacklat resultat.

Fördelar?
Priset är Lumene´s starkaste argument.
Det är det hållbara resultatet som får MUS att gå segrande ur testet.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Toppen, har funderat på att köpa det där från MUS. Du har inte testat det från face med massor olika nyanser i? :)

2008-07-03 @ 10:46:33
URL: http://bitchtalk.blogg.se/
Postat av: SantaCarolina

Josephine: Nej, den från Face har jag inte testat. Men jag tror inte att du blir besviken om du köper den eftersom Face håller mycket hög kvalité på sina produkter.

2008-07-03 @ 11:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0