Vårens önskelista!

Idag är en sån härlig dag här i Norrköping. Det blåser lite förvisso men solen har visat sig en bra stund!
Jag och Zack tog en rejäl sovmorgon men vid halv tio tyckte han att nu fick det vara nog! Att bli väckt av en 30-kilos hund är en speciell upplevelse. Jag tror den hunden har världens längsta tunga! Jag lovar att han kan stå en meter från sängen men ändå vara kapabel att ge mig en rejäl puss på kinden... Det roliga är, det är att när Zack blir på "vakna-NU- och-inte-en-sekund-senare-matte"-humör då blir katten det också. Hon är dock lite varsammare än vad Zack är.

Vi tog en långpromenad och halv vägs hem hittade vi en klippa mitt i solskenet där vi slog oss ner en stund...Ni kan tro att solen värmde ansiktet och jag tror att både jag och voffe fick vårkänslor. Han skuttade iallafall som en liten kalv hela vägen hem och brydde sig knappt om att jag tvingade på honom kopplet på slutet.
*Älskade hund*

Iallafall, solen fick mig att tänka på alla härliga vårnyheter som snart dyker upp...
Önskelistor har jag alltid även om jag de senaste månaderna att börjat spara mer pengar än vad jag gör av med, och inte tvärtom... hur tråkigt det än är!

1. Jag har en favorit-parfym som inte går att hitta i Sverige. Den heter Calypso och kommer från Lancome...
Jag har ett par kortare resor inbokade under året, bl.a. Fotbolls EM med jobbet i sommar och Mallorca med älsklingen i september...kanske rentav en tripp till Barcelona med Malin och kanske hittar jag den då.
Finns det en vänlig själ här hemma som sett den nånstans, hojta!
image267
2. Max Factor Masterpiece beyond length mascara!
Dubbel IFX-borste ska enligt Maxfactor trolla fram längd och mycket pigment på fransarna...hittar ingen bild.

3. The Body Shop Brow&Liner Kit och Shimmer Cubes palette. Kit för att definera och tona ögonbryn (tro mig det behöver jag med mina ljusa bryn) där pensel ingår och TBS fina kuber med ögonskugga i våriga nyanser...
image268 image269

Och till sist...som egentligen inte hör hemma på denna lista:
Ett par riktigt balla solglasögon! Ni vet, kolsvarta retro i filmstjärne-modell!
Märkesbågar eller inte spelar ingen roll, men denna vår och sommar SKA jag ha fina solglasögon.
Som Aston inte får äta up...
Ja det hände sist jag köpte nya glasisar....

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Solen har lyst över Stockholm också! Men jag har inte varit ute på promenad. Hade varit en väldigt bra idé men nu är det lite sent.

Solglasögon är ett evigt bekymmer. hittar aldrig några jag gillar. Har slipade och vanliga i massor av modeller men har inte varit riktigt bekväm i ett par solglasögon de senaste åren. Förr hittade jag alltid modeller.

Kanske måste testa de där Shimmer cubes alla verkar ha hemma i sina sminkväskor. Smink från the Body Shop är obruten mark för mig. ;-)

2008-01-20 @ 18:30:56
Postat av: Sublim

Hm, jag tror att Calypso var en tillfällig doft och att den inte säljs längre. :/

2008-01-20 @ 21:59:52
URL: http://sublim.wordpress.com/
Postat av: Sublim

Här kanske: http://www.perfumecountry.com/

2008-01-20 @ 22:02:28
URL: http://sublim.wordpress.com/
Postat av: Jackie_Daniels

Perfumebay har den för ett bra pris. De är lite dyra med sin frakt med pålitliga

http://www.perfumebay.com/3147758923711.html

2008-01-21 @ 08:23:52
Postat av: Jackie_Daniels

Och på eBay med billigare frakt

http://cgi.ebay.com/Calypso-by-Lancome-50ml-1-7oz-EDT-SP-New-in-Retail-Box_W0QQitemZ180058598168QQihZ008QQcategoryZ29607QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQtrksidZp1638.m118.l1247QQcmdZViewItem

Jag har köpt från denna säljaren utan problem. Skickar snabbt och säkert!

2008-01-21 @ 08:26:36
Postat av: Johanna

Hej gumman! Jag fick ett infall och gick ifrån ditt goda råd.. Köpte YSL's Perfect Touch. Har bara använt den en gång, men jag är redan lite småförälskad. Den täcker sagolikt bra utan att lämna några ojämnheter. Har lite svårt med applikatorn bara, men det är väl en vanesak. Jag har använt svamp i hundra år, men måste väl göra som alla andra och börja använda pensel...
Kram kram

2008-01-22 @ 14:06:53
URL: http://jmagnusson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0