Turen har bosatt sig någon annanstans!

Ja ni, vad ska man säga!
Jag tror att jag håller på att bli gammal.
Först får jag gallsten.

Sen får jag en hudinfektion vid ena axeln. Mot denna infektion får jag pencillin i fredags.
I lördags, i kyrkan på bröllopet, får jag en allergisk chock mot pencillinet!

Vad är det som händer egentligen? Jag som aldrig är sjuk, aldrig varit inlagd på sjukhus, aldrig allergisk...
Och så blir jag allergisk mot pencillin av alla saker!

Därav denna forsatta låga aktivitet här.
Men nu mår jag bra igen!

Kommentarer
Postat av: inthemake

Usch & fy vilken osis du har...skönt att du mår bättre nu iaf..:)

2008-08-04 @ 11:57:08
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Therése

men fy vad tråkigt... :S krya på dig bara!

2008-08-04 @ 13:04:48
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: jessica

men gumman då så trist tur att du mår bra nu hoppas bröllopet vart lyckat!! visst är magen stor tänk om de är tvillingar gaah kramr

2008-08-04 @ 13:28:56
URL: http://jezziee.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

Ofta är det just så som du beskriver, d v s att allt komemr på en gång! Det har sin naturliga förklaring i att immunförsvaret blivit försvagat i och med gallstensretningen. Därav har du blivit extra mottaglig för infektioner... Din allergiska reaktion kan också komma av detta, men kan också bero på att du inte tidigare behandlats med just denna antibiotika... Synd om dig är det i alla fall!!! kramar från mig!

2008-08-04 @ 15:22:30
Postat av: Fåfängan

Usch, vad otäckt!

Förresetn, så har jag utmanat dig:-)

2008-08-04 @ 15:53:30
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: Ninni

Usch, stackare! Tur att du mår bättre nu...

2008-08-04 @ 16:53:32
Postat av: Linda

Men vilken otur du har :o(

Hoppas de vänder för dig nu i alla fall och att du får en massa tur istället ;o)

2008-08-04 @ 18:09:52
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Sublim

Nämen usch! Det låter som om du varit med om en del det senaste... Hoppas det vänder nu så att du känner dig pigg och frisk till hösten!:)

2008-08-04 @ 19:47:56
URL: http://sublim.wordpress.com
Postat av: Linda

usch, krya på dig! här är det gallgrus, väntar på

kirurgbesök o sen op....jippi...

2008-08-04 @ 19:51:25
URL: http://pindus.blogg.se/
Postat av: SantaCarolina

Creme-idiot: Oj vad du är kunnig! Jobbar du inom vården? Nu måste jag göra ett sånt där pencillinallergi-test. tack för kramen!



Linda: Aj då, det lät inget vidare. Hoppas det går bra!



Tack Linda, Sublim, Ninni, Jess, Fåfängan, Therese och Inthemake. Kram på er allihopa!

2008-08-04 @ 20:44:05
Postat av: Linda

fast det ska bli skönt att få bort gallan o slippa ontet...fast aldrig kul med op :(

2008-08-04 @ 22:18:05
URL: http://pindus.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

Jag är sjuksköterska. Du ska absolut ta din penicillin-allergi på allvar då den i värsta fall kan bli livshotande! Vill inte skrämma dig, men det är en av de allvarligaste allergierna som finns. Hur reagerade du? Blev din andning påverkad, eller fick du "bara" klåda? Du ska absolut göra testet, sedan ska du ha en lapp i din plånbok som talar om vilken alelrgi du har, "just in case" du skulle bli akut dålig och i behov av antibiotika utan att kunna svara för dig... kram igen!

2008-08-04 @ 23:44:00
Postat av: SantaCarolina

Creme-idiot: Jag fick bara klåda. Utslag, klåda och huden "brann" kan man säga...

Bra tips det där med plånboken! Tack för tipsen!

2008-08-05 @ 12:55:21
Postat av: creme-idiot

Det är mycket viktigt att det framgår i informationen vilken sorts reaktion du fått. Oavsett vilekt, så ska man alltid undvika den antibiotika man är allergisk mot, självklart! Men, man kan hamna i ett läge där det behövs just denna antibiotika i ett avgörande skede, t o m för att överleva. Det finns otaliga preparat i denna kategori, det är inte så enkelt som du som amatör kan tro, d v s att penicillin är penicillin, hela läkemedelsgruppen heter egentlgien antimikrobiotika och är massor av olika ämnen! Men, som sagt, om man behöver just det ämnet man egentlgien är allergisk mot, kan läkare ändå välja att ge detta trots diagnosticerad allergi, under noggrann övervakning, om reaktionen varit mindre allvarlig, som så att säga klåda. Dock, kan nya kontakter med ämnet när som helst framkalla dessa allvarligare reaktioner som andningspåverkan eller dylikt. Långt inlägg, superintressant, eller hur?! Sorry, ville bara förklara mig. Inte tråka ut dig, men jag går så lätt igång på detta eftersom jag tycker det är så spännande! Hoppas i vilket fall att du mår bra nu, med gallstensanfall och annat!!

2008-08-07 @ 22:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0