Bloggtema: Nästa inköp!

Veckans bloggtema på pre-ty är... Vad är ditt nästa inköp?

Jag har länge suktat efter i.d. mineralpuder, ett transparent mineral löspuder. Besvikelsen var stor efter MUS Wonder powder som är deras mineralpuder. Det lägger sig som en kaka över huden och ser... ja helt ärligt, förjävligt ut!

Så... nu har jag fått ändan ur vagnen och klickat hem ett mineralpuder från just i.d. efter lite goda råd från Rocketqueen.
image168


Vad är erat nästa inköp? Det behöver inte vara något i sminkväg utan kan vara ett par skor ni suktat efter lääääänge eller kanske något annat?

Mitt hår är räddat btw...numera är jag inte blondin, utan en trevlig brunett med röda och blonda slingor. Bild kommer...

Igår kväll träffade jag och A våra kompisar Lena och Tobbe. Vi bowlade, jag förlorade givetvis, och hade det riktigt trevligt! Sedan fick vi vår plankstek. Allt var frid och fröjd tills jag och Lena kom till våran andra köttbit, som liksom låg gömd under den översta biten...Hmmm... vad märkligt det smakade? Smakade det inte lite mögel? Näää... (grabbarna smakade vid det här laget) jaaa...vad konstigt... tillslut kunde Andreas och Tobbe konstatera, som de jägare och styckare de är, att våra köttbitar var ruttna...helt enkelt för gamla för att duga som mat. Och inte vilken mat som helst, utan restaurangmat!
Sååå vidrigt... jag trodde magen skulle vända sig ut och in! Och det där hade jag ätit av!

Vi fick in nya köttbitar under tusentals ursäkter från personalen...inte deras fel stackarna...Men vid det laget hade matlusten avtagit om man säger så och vi begav oss till Bishop istället för att dränka illamåendet i öl och cola för min del eftersom jag agerade chaufför kvällen till ära.
Jag brukar inte vara känslig när det gäller mat men detta tog priset...
Nästa gång vi ses ska vi laga middag hemma, kom vi överens om!
Nu är det dags för en dusch och sedan promenad i det härliga höstvädret!

Trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Fy, vad vidrigt med ruttet kött! Jag förstår att du mådde illa. Urk!
Skönt att håret ordnade sig. Min kompis vill göra mig till brunett, men jag tror jag behåller min råttfärg. Är för lat för att fixa med utväster och så. Samtidigt är det ju lite lockande.
Hoppas du blir nöjd med i.d. Jag har alltid hävdat att MUS bara kan en sak, ögonskuggor. de håller tillräckligt god kvalitet för att jag ska köpa dem men allt annat avstår jag ifrån på Make Up Store. Mitt värsta köp någonsin var deras löspuder. De smälte aldrig in i huden för det var för grovt. Nä, till och med budgetsmink som Isadora är bättre än MUS på baser, läppstift och liknande.
Jag har aldrig provat i.d. men det finns ju jättemånga som älskar det. jag har bara provat Everyday Minerals och HH minerals. Jag gillar EM men föredrar faktiskt mina "vanliga" foundations. Är nog en vanesak.
Ha en härlig helg!

2007-09-22 @ 11:08:56
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Josefine

så vidrigt med ruttet kött.. yuh! spännande med ny hårfärg! bild!! puss

2007-09-23 @ 10:57:43
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Emelie

Usch vad äckligt med rutten mat! Sånt borde man inte kunna missa på en restaurang tycker jag.
Jag har ID's mineral veil och tycker att det är jättebra :) mitt har dessutom räckt hur länge som helst känns det som.

2007-09-23 @ 13:38:13
URL: http://pssion.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0