Yankee Candle-beroende!

Jag har lärt känna en av våra grannar.
Carina heter hon och hon driver en inredningsbutik och café inne i det närmsta samhället härifrån, Östra Husby.
Butiken och cafét heter Änglagården och där lär jag bli stammis...

Jag och min vän Lena var där senast idag och det är en sån butik där man skulle kunna köpa hela sortimentet ni vet...

Hur som helst, Carina säljer doftljusen Yankee Candle. Och gissa om man blir beroende!
Till skillnad från billigare doftljus som har en förmåga att stinka innan man tänder dem för att sedan inte dofta alls, så har Yankee Candle en mycket diskret men långvarig doft.

Hemma hos oss finns Cherry Blossom i sovrummet...


Midnight Jasmine i vardagsrummet...

Yankee Candle Midnight Jasmine Medium Jar

Och i tv-rummet Clean Cotton...
 Bilder från www.amorina.se

Men det är något konstigt med hundarna och just Clean Cotton...

Så fort jag sätter mig i soffan och tänder Clean Cotton börjar hundarna att fisa.
Och inte nådigt heller!
Det är så skumt! Jag har testat att släcka ljuset-pruttarna försvinner... Tända ljuset igen-pruttarna tar fart igen.
Och är det nåt som inte luktar gott så är det hundfis!

Har någon en förklaring på mysteriet tar jag tacksamt emot den!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, är det deras sätt att protestera mot att du jävlas med deras känsliga lutsinne månne tro?!?

Ja, det är för roliga de där jyckarna! =)

2010-02-12 @ 07:49:43
Postat av: Lene

Haha, det var ju lite roligt faktiskt! Men, som du sägerm hundfisar är ju hemska!! Har dock ingen vettig idé om vad det kan bero på...

2010-02-18 @ 21:07:03
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0