7 sanningar

Jag har blivit utmanad av raraste Bettieli
Just den här utmaningen har jag gett mig på någon gång tidigare vet jag... men vi får se om jag svarar annorlunda denna gång.

1. Jag förstår mig inte på dagens mode och alla dessa modebloggare.
Jag läser gärna modebloggar, tycker det är ganska roligt och förr kunde jag hitta lite inspiration.
Men nu... what´s up med alla dessa FULA kläder? Axelvaddar, korta strumpor i pumps, ridbyxor, stora solkiga t-shirts... Och dessutom ska tydligen allt vara second hand... nej nej nej... förlåt mig, VINTAGE menar jag. *s* Bara för att nåt är billigt måste man ju inte köpa det liksom. Eller sy om det heller för den delen.
Jag kanske är lite omodern , vem vet, eller så är det mitt jobb som skadat mig. Med all den kundkontakt jag har skulle jag aldrig kunna komma i en knallblå oversized kavaj från Myrorna bara för att det är trendigt. Det är tillräckligt svårt att få respekt som tjej i en mansdominerad värld redan som det är... En ytlig värld dessutom.

2. Jag avskyr päls.
Jag har skrivit det förr här på bloggen och avreagerat mig och jag gör det lite igen.
Päls är vidrigt. Det är djurplågeri och osmakligt. Och det är inte okej även om pälsen är second hand.

3. Kärleken till mitt barn är större än allt annat.
När jag var gravid fick jag höra säkert varje dag " Nu kommer ni få uppleva det mest underbara som finns i hela världen".
Jaha, tänkte jag, jo men det är ju kul att vara gravid. Ganska jobbigt också. Det är också mysigt att skaffa en ny hundvalp att gosa med, det måste vara ungefär samma sak. Hehehe...
Kärleken till Calle är större än allt annat. Det finns inget jag inte skulle göra för honom. När han ler och skrattar finns det absolut inget annat som betyder något- jobb, pengar, kläder, smink, hus... Så länge han är frisk och mår bra behöver jag bara få vara hans mamma. Då är jag nöjd.
DET, mina vänner, kunde jag inte förstå innan han föddes.

4. Jag gillar att lösa korsord.
Som en liten tant, jag vet. Som tur är gillar Andreas det med och vi brukar lösa ihop. Mysigt!

5. Jag drömmer om mitt eget sminkmärke.
En dag ska jag nå dit. Jag ska bara skaffa mig lite kapital och typ all tid i världen, sen så... Jag hade mina tankar på att börja med det under mammaledigheten... ja tjena... med bäbis, hus och tre hundar går inte tiden ihop riktigt. Men om ett tag kanske! Tiden och rätt tillfälle kanske infinner sig.

6. Jag stör mig på en del status-uppdateringar på Facebook.
Ni har också läst dom och stört er, erkänn nu. T.ex. " Slemhosta". "Allt kommer upp, får inte behålla nåt". "Idag förlorade jag 100 kr". Eller "Försovit oss!!!!!!!!!!!!". " T-shirts i storlek 140 sökes".
Men hallå... "Slemhosta"??? Tror man att nån vill läsa om det eller? Inte jag.
Eller om man nu har försovit sig, varför i hela världen är man då inne på Facebook och slösar tid?
Internet är inte nyttigt för vissa, det är helt uppenbart.

7. Jag har förstått vikten av att vara lite mer ekonomisk och att ha ett sparkapital.
Det tog sin lilla tid men sedan några år tillbaka har jag skärpt mig. Ingen mer impulsshopping här inte. Och inte kunde jag tro att jag skulle bli glad av att INTE handla och se pengarna på kontot istället. Jag är faktiskt lite stolt över mig själv att jag lyckats skapa den tryggheten för mig själv.

Jag utmanar:
Jossan
Jessica
Johanna (fru Jensen)
Erika


Kommentarer
Postat av: Josefine

jag älskar den tredje sanningen!

ska ordna utmaningen inom de närmsta dagarna! puss

2010-02-24 @ 16:17:23
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hjälp! Haha! Fattade inte först, snacka om gravid och förvirrad...



Grattis i efterskott förresten!! Missade det, dåligt av mig..

Hoppas allt är bra och att du trivs därute på landet, mer bilder tack :-)



Kramis

2010-02-24 @ 23:16:02
URL: http://fru-jensen.blogspot.com
Postat av: haboubaa

Drömmer också om ett eget sminkmärke :)

2010-03-02 @ 11:00:24
URL: http://haboubaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0