Nu blev jag sådär gravid-på-hugget igen.

Så här års får jag alltid ett smärre utbrott.
Och givetvis handlar det om äkta päls vara eller inte vara.

Idag plockar jag bort ännu en blogg bland länkarna i listan, eftersom ägarinnan tycker det är ok att bära äkta päls. Den är visserligen inte nyinköpt men ändå, fortfarande en äkta päls och jag kan inte ens föreställa mig allt det fruktansvärda det stackars djuret fick utstå bara för att en kvinna vill vara varm och känna sig trendig och inne.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?
Hur fan kan man tycka att det är ok att djur flås levande? Och ännu värre: Det är ok bara för att det råkar vara inne med päls?

Usch, ni gör mig spyfärdig. Är det yttre det enda som räknas???
Ni har iallafall inget i min länklista att göra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Flås verkligen alla djur levande?

Inte för att det spelar ngn roll, skulle inte bära päls även om djuren avlivades humant!



Ärvde en gång fyra kalasstora o fina pälsar, skänkte dem till Myrornas...klarade inte ens av att ta betalt för dem samtidigt så kunde jag inte slänga dem för då har de stackars djuren lidit i onödan...märklig filosofi, jag vet!

2009-10-23 @ 16:18:12
Postat av: Malin Eklöf

Flås verkligen alla djur levande?

Inte för att det spelar ngn roll, skulle inte bära päls även om djuren avlivades humant!



Ärvde en gång fyra kalasstora o fina pälsar, skänkte dem till Myrornas...klarade inte ens av att ta betalt för dem samtidigt så kunde jag inte slänga dem för då har de stackars djuren lidit i onödan...märklig filosofi, jag vet!

2009-10-23 @ 16:18:42
Postat av: Karin

Colorelle?

2009-10-24 @ 18:25:01
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: Elin

Jag håller verkligen med dig! VARFÖR köpa päls när det finns så mycket annat. Vi lever ju inte på stenåldern liksom... Inga supersmarta människor som köper päls direkt...

2009-10-25 @ 09:32:36
Postat av: Pamsan

Bra inlägg!!! Kan bara hålla med!

2009-10-26 @ 14:15:40
Postat av: Jenny

Så....skinn och läder kommer inte från djur? Som när de levde hade päls/hår på skinnet/huden...? För jag antar att ni andra ovan som kommenterat använder skinn och läder i skor, väskor, jackor, handskar, plånböcker....eller?



Vet att det jag skrev precis kan låta provocerande, men har funderat på detta på sistone, varför vi skiljer så mycket på päls och läder. Det är ok att köpa dyra stövlar, men inte en jacka med pälskrage.

2009-10-27 @ 17:41:12
Postat av: Josefine

Grattis vännen!!!!!!!!!



Puss

2009-10-29 @ 10:44:47
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0