Vad blir näst?

Waahhh... Varför ska livet snurra så fort?
Jag hinner inte med.
Är det inte det ena så är det det andra.

Idag har jag och Calle iallafall haft en skön dag i solen. Jag har hunnit med en del jobb också och imorgon är det dags för några timmar på kontoret igen. Gäller att passa på när telefontiden är slut.

Funderade lite idag i bilen... Vad tusan ska en del bloggare göra när bloggfenomenet dör ut?
För ja, det kommer dö förr eller senare, så är det med alla trender inom media och it.
Vad ska de göra med all sin tid, dessa tjejer och killar som lever sina liv genom bloggen?
Dessa modebloggare, t.ex., som dagarna i ända lägger ut dagens outfit (och får 20 kommentarer som alla ser likadana ut: "Vad snyggt, gumman! Finast!" även om det ser som stryk eller som en fornlämning från 80-talet som verkar vara det som är mest inne nu).
Hur ska de nu få sin bekräftelse? Hur ska de få höra att den omsydda kjolen är "grym" om de inte bloggar?

För det är ju vad det handlar om i många fall, som en klok vän har uttryckt om Facebook, folk måste få bekräftelsen att deras liv är perfekta och att de aldrig varit lyckligare och detta måste visas upp så att de som inte är riktigt lika lyckligt lottade kan känns sig lite sämre.
Usch och fy, säger jag.

Jag gillar att blogga, det har jag alltid gjort. Men genom sig själv känner man andra.
Och det är bara att erkänna, intresset för bloggar håller på att dö ut.
Förr kunde jag verkligen se fram emot att läsa min favvoblogg och väntade på att nästa inlägg skulle postas.
Men nu... tjusningen är över. Jag uppskattar att läsa, men inte på samma sätt.

Frågan är bara: Vad kommer ersätta bloggarna?

Kommentarer
Postat av: Bågert

Å vem är din kloka vän? :-)

2010-09-09 @ 13:06:57
Postat av: Caroline

Bågert: Det kan man undra du... hehe... Bra är hon iallafall! :0)

2010-09-09 @ 18:59:57
URL: http://santacarolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon är tillbaka ialla fall!!!!!!!!!

2010-10-17 @ 10:53:41
URL: http://tillbakasomsvensson.blogg.se/
Postat av: Linda Runn

Men Åååh så kul o höra!



Då ses vi kanske i början av nästa år!

Jag har jobbat som vikarie på förkolan i mer än 1 år nu och fått en tjänst som poolvikarie då jag kommer hoppa in på så gott som alla avdelningar då och då.

Så roligt!



Ha en fortsatt trevlig helg!



Mvh Linda Runn

2010-10-30 @ 20:26:34
URL: http://lindarunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0