Hemma med jobb och snorig unge

Idag är en jobba-hemma-dag.
Ni som tror att jobba hemma betyder att man gör så lite som möjligt kan jag glädjande meddela att ni tror FEL.
Det är hemma man får det gjort. Inga pratsugna kollegor, inga fikaraster eller luncher som kan locka mer än själva arbetet.
Man gör nytta helt enkelt. Och med en bra internetuppkoppling, mobil och allt därtill så är man , jag iallafall, dubbelt så effektiv som på själva arbetsplatsen.

Idag jobbar jag dessvärre hemma med en snoris. Snoret rinner och det snörvlas och rosslas och tyvärr känner jag hur halsontet kommer krypandes på mig med.

Jag glömde bort i förra inlägget om Calles kalas att tipsa om vart vi beställde födelsedagstårtan.
Tjejen som bakat och dekorerat den heter Linda och driver tårt-och bakbloggen Linda Runn .

Här är Calles tårta igen


Tiger! Vår favorit!

Kolla in hennes blogg.
Det roliga är, och det upptäckte vi när mamma hämtade tårtan innan kalaset, är att Linda ingår i personalen på den förskola som Calle ska börja på i januari.
Stan är inte stor ibland.

Kommentarer
Postat av: Malin Eklöf

vilken tur att jag inte kom ut i helgen, i sådana fall hade jag haft dåligt samvete för att jag smittat er! Nu får någon annan istället ta på sig skulden! =)

Krya på er! Kram!

2010-11-02 @ 13:47:06
Postat av: Annika Hurtig

Kul att du bloggar igen, har saknat att läsa om vad ni gör, tack för i lördags det var mysigt. Hoppas vi ses om drygt en vecka. Kramar Annika

2010-11-02 @ 21:33:08
Postat av: elina

Oj, vilken fin tårta! :)

2010-12-01 @ 20:02:03
URL: http://sscarecrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0