Jag lever. Jag lovar.

Oj, en ofrivilig bloggpaus blev det!
Mycket har hänt den senaste veckan , både underbart härliga saker men även omtumlande.

Jag ser iallafall fram emot midsommar. Andreas får vara ledig med oss i 3 dagar och vi har så mysigt tillsammans när vi är lediga ihop. Vi uppskattar tiden tillsammans mycket mer sedan Calle kom.
Fint väder verkar det bli där vi ska vara och det är vi verkligen inte bortskämda med... fint väder på midsommar alltså.

Dessvärre har vi en ledsen, emellanåt, bäbis här hemma. Han verkar ha väldigt ont i sin mun och jag bara önskar att den där tandjäkeln kunde komma upp . NU!
Har ni några tips på hur man kan göra det lite bättre för de små liven när det kliar och gör ont i munnen?
Dela med daajj!

Kommentarer
Postat av: PB

Tyvärr är det inte mycket man kan göra. Men jag har gett Alva en alvedon om det varit förjäkligt, det är det enda jag vet. Hoppas bissingen kommer upp snart.

2010-06-21 @ 18:55:31
Postat av: PB

Rasmus kom en sak nu. Vi har köpt en bitring till Alva med vätska i som man lägger i kylen, kanske lindrar lite.

2010-06-21 @ 18:56:23
Postat av: Linda

Vi har gett Alvedon, de kan hjälpa lite. Fick tips att gnugga flytande alvedon på tandköttet men det är jätteknepigt. Lägg bitringar i frysen eller ge kall fruktmos, kan dämpa lite. Jag brukar ta en napp och gnugga med på Algots tandkött, det tycker han är skönt när det kliar.

2010-06-21 @ 20:33:45
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Bågert

Kamraterna måste fixa nya telefoner nu. En åt Calle o en åt dig

2010-06-23 @ 16:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0