I löv loppis!

Japp, ni har rätt! Jag ska kontakta mormors syster, på ett eller annat sätt. Kanske inte ska ta i så pass att jag knackar på hemma hos henne det första jag gör, men på något vis ska jag ta kontakt.
Det bästa vore ju att bara springa på henne nånstans men eftersom jag inte vet hur hon ser ut så blir ju det lite svårt. Ska grunna lite på det...

Sedan vi flyttade ut hit till landet så har min passion för gamla vackra saker med en historia vuxit ännu mera. Innan hade jag varken plats eller möjlighet att ge utlopp för den.
Därför är det så kul att Vikbolandet, där vi bor, kryllar av loppisar. Sen finns ju givetvis min favoritbutik Romantiska Ting ´s gårdsbutik i närmsta samhället och jag och Calle hälsar på Viola varje vecka.

  

Vit pressglasskål från Romantiska Ting. Glaskaraff köpt på loppis.

  

Turkos pressglasskål på fyra fötter. Turkos pressglasskål. Båda från Skogslyckan.

Petrolblå glasskål fyndad på loppisen i Brytsbo som ligger ute i Arkösund.

Och så min absoluta favorit...från Romantiska Ting och som har åtskilliga år på nacken...



Jag blir helt salig av mönstret i glaset och titta på den silverfärgade foten.
Den ska jag ha på vår nygamla skänk i vardagsrummet när den väl kommer hem och blivit vitmålad.

Jag gillar verkligen att blanda gammalt och nytt, romantiskt och modernt.

Men hörrni, denna värme... det är helt vansinnigt! Jag älskar värme och sol men snälla nån... 5 grader svalare och jag blir glad!
Vi har spenderat dagen ute i skärgården vid Arkösund. Calle har badat i havet för första gången. Övrig tid ägnade han åt att försöka krypa, och han lyckades faktiskt med två krypsteg, och att titta på alla andra barn.
Nu sover han som en liten gris uppe i vårt sovrum.

Imorgon då... lika varmt.


Kommentarer
Postat av: marybeth

Åh, älskar också gamla fat och pressglas.. jag är som en skata bland alla blanka saker när jag kikar på sånt på loppis och hos Myrorna.. jag köpte på mig massor jättebilligt till min flytt nu och jag älskar alla dom grejerna! Särskilt fat på fot är jag fascinerad av...

2010-07-11 @ 21:57:03
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: PB

Loppis is the shit!! Det finns så mycket fint till billig peng och saker som ingen annan har. Vad roligt att Calle försöker krypa, kommer ta sig fram före Alva ;)

2010-07-12 @ 19:29:12
Postat av: Josefine

tack så mycket för din värmande och styrkande kommentar! vi kommer komma! i promise u! men just nu har vi en massa planer för dagarna och när det väl blir en lugn dag så är det rätt soft att bara hänga hemma!

2010-07-15 @ 23:56:30
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Sublim

Åh, det är så kul att göra fynd på loppisar! Tyvärr har även de blivit svindyra här i Göteborg, så det är svårt att få ens en askkopp till ett vettigt pris.:( Kul fynd du har gjort däremot!:D

2010-07-22 @ 23:30:52
URL: http://www.sublimt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0