En underbar sommar

Nu är vi hemma igen efter en fin vecka i Jämtland. Vi kom hem till ett nästintill tropiskt klimat. Vårt röda hus stod kvar och jisses vad jag längtat hem, egentligen.
Att få öppna dörren på morgonen, låta hundarna få springa ut och sedan parkera baken i en solstol medans Calle sover. Härligt.

Här i Östergötland har vi haft sommarvärme ganska länge nu. Dagarna bara flyger iväg därav den ofrivilliga bloggpausen.
Igår fick jag äntligen träffa mina vänner Jossan och Sadde och deras nya lille familjemedlem Noah.
En riktig liten godbit som inte låg still en sekund i min famn. Väldigt aktiv!
Känner igen det där... :0) Calle var också väldigt rörlig som nyfödd och det har hängt med hittills. Vi får väl springa efter våra söner när de väl lär sig gå för då kommer det gå undan har jag en känsla av.

Två bilder lånade från Jossan



Calle och Noah



Calle och mamma

Calle har nästan lärt sig krypa och han blir såååå förbannad när det inte går. Han behöver bara komma över den där "tröskeln" så sitter det!

Men leka på filten funkar det med.

Om ca 50 dagar är det dags för mig att börja jobba deltid...
Vart tar tiden vägen?
Det känns ändå bra att kunna kombinera mammaledigheten med möjligheten att kunna jobba lite hemifrån och lite på plats på jobbet.
Jag behöver den stimulansen känner jag.
Nu vaknade en liten bus här brevid mig. Dags att leka då!

Kommentarer
Postat av: Josefine

jag tror med det blir att springa efter de små sen! tack för besöket igår!

2010-07-08 @ 14:47:01
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej hej

Innan jag fick min son Ville(20/7-09) så brukade jag läsa din blogg nästan varje dag.

Snacka om att man blev överraskad! Du har oxå fått barn. Ett stort grattis till dig och din familj.

Calle är supersöt!!!

2010-07-09 @ 22:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0