Tro inte att någon kommer tycka synd om dig!

Jag blir så fruktansvärt bedrövad och illa berörd att det känns långt in i själen.
Jag läser om styvpappan som slagit ihjäl sin sambos 2-åriga son i grannstaden Linköping.

Han gör det i irritation över förhållande med mamman och han låter den lille lida i hemmet i flera timmar innan han sedan dör på sjukhuset.
Han har dessutom misshandlat pojken många gånger innan men denna gång slår han så hårt i magen att pojken avlider.
Jag tittar på bilderna från domstolen där mannen sitter med en handduk över huvudet som han vilar i sina händer.
Och jag känner inget annat än att jag skulle vilja spy.
Spy på honom och hans överlägsenhet mot den lille stackars pojken.
Hur kan man göra så? Vad är det för fel på honom som slår ett litet barn?
Jag funderar, helt ärligt, på vad jag skulle göra med honom om jag fick chansen. Det värsta är att det finns inget straff nog för en sådan som honom.

Men jag har en sak att säga dig, ditt ynkliga kräk: Hur dåligt du än mår över det du gjort och hur dåligt samvete du än har så kommer ingen tycka synd om dig. Ingen kommer klappa dig på ryggen och säga att de förstår att du inte menade att döda pojken. Ingen kommer stötta dig. Du är ensam.
Jag hoppas du får ett helvete i fängelset bland de andra brottslingarna som inte kommer se mellan fingrarna med vad du gjort. Du har dödat ett litet oskyldigt barn.
Jag hoppas du får leva ensam och utstött resten av ditt lilla lilla liv.

Jag är ledsen över ett sådant hatiskt inlägg. Det är inte likt mig. Men jag känner en sådan maktlöshet inför det faktum att hela världen är full av idioter...




Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag håller med dig till fullo. Mår man så dåligt med sig själv att man gör sånt så borde man söka hjälpa INNAN något händer.

2010-08-27 @ 21:08:57
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Linda

Det finns verkligen inte ord för hur illa man mår av att läsa sånt där.

2010-08-27 @ 21:47:52
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: PB

Jag kan bara instämma!!! Det gör så ont i en när man läser om sådant, vad har ett litet barn gjort honom för ont? JÄVLA IDIOT är ett milt ord men det är det jag uttrycker här!

2010-08-27 @ 22:28:03
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag kan inte ens tänka på det där utan att börja gråta av ilska och avsky. Jag hoppas att han kommer få lida varje dag resten av sitt liv både fysiskt och psykiskt, men inte ens det är straff nog... Att det ens finns sådana vidriga människor!

2010-08-28 @ 15:52:21
URL: http://fru-jensen.blogspot.com
Postat av: Aila

Jag mår så dåligt när jag hör/läser om barn som far illa, om barn som dör. Vad är det som ger en rätt att ge sig på ett litet oskyldigt liv? Inte kan han försvara sig mot ett monster...det gör ont i själen att läsa om det lilla pojken. Stackars, stackars liten...:(

2010-08-28 @ 18:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0