Liljor

God förmiddag på er...
Sista dagen som 100% mammaledig- och vet ni? Det känns TOPPEN!
Jag längtar som en galning till imorgon!
Gå upp, äta frukost, sminka mig ordentligt, göra iordning mig i håret ordentligt... klä på mig ordentliga och fina jobbkläder, givetvis nyinhandlade... haha... Man kan tro att jag är 7 år och ska börja första klass.
För att säga emot mig själv en aning så känns det ännu bättre att det bara är för en dag i veckan, ibland två. Jag kommer fortfarande spendera större delen av min tid med Calle.

I lördags kom Malin hit och fick sig lite mat  och kaffe. Och vad fick jag då?

Vilka fina liljor! Tack Malin. Nu fick jag även användning för den fantastiskt fina kristallvasen som jag fyndat för 30 kr. Jag minns att min farmor hade en liknande när hon levde och jag kommer ihåg att jag tyckte den var så fin!

Idag ska det nog plockas svamp. Det är även Andreas sista lediga dag innan han börjar på sitt nya jobb. Jag ska nog även ta mig till en handelsträdgård och köpa höstblommor. Det har blivit så kallt om nätterna nu och det vore skoj att göra lite fint med lila, grönt och grått tänkte jag.

Calle övar på... Han ser så busig ut på denna bild! Nästan så man ser hur hjulen snurrar inne i huvudet på honom...

 


Kommentarer
Postat av: PB

Det är roligt att få piffa sig lite när man ska jobba eller plugga då i mitt fall. Blir lätt att man strosar runt i sina gamla vanliga hemmakläder när man är mammaledig. Iofs kan jag inte påstå att du inte var piffad även när du var hemma för du ser alltid så snygg och fräsch ut!

2010-08-31 @ 17:48:32
Postat av: PB

Ni är så välkomna så!! :)

2010-08-31 @ 22:35:55
Postat av: Sadde

Han är riktigt söt den lille killen...

2010-09-02 @ 22:01:51
Postat av: Johanna

Vilket litet charmtroll!



Ja jag vet, önskar att de kunde låta henne leva så att hon får dö därute på gården av sig själv den dagen det är dags, men grannarna vägrar...

2010-09-02 @ 23:28:33
URL: http://fru-jensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0