Hej och hå!

Så, Johanna, piken är uppfattad.
Bloggen ska härmed uppdateras oftare.
Jag har haft semester från bloggen... Vi har flängt mellan landet och hemmet nu under Andreas semester så jag har inte prioriterat att blogga.
Men här är jag, alive and kicking så att säga.

Så, vad har hänt den senaste månaden?
När vi inte har varit på landet så har det grejats för fullt här hemma. Andreas har väl varit mest produktiv men jag har inte legat på latsidan heller.
Andreas har äntligen byggt klart hundkojan och fått den på plats i hundgården. Han har även byggt och rivit byggställningar på vårt hus så de nya hängrännorna kom på plats. Han har även byggt en grind till trappen på verandan så att hundarna inte rymmer och Calle inte ramlar ner.
Han överraskade mig med ett nytt bord och stolar i vitt till verandan som vi sett på Bauhaus! Vilken man jag har!
Händig OCH generös... *s*

Men det roligaste och viktigaste av allt är ju givetvis att Calle lärt sig krypa, ställa sig upp , peka och säga Mamma och Dadda!
Nu går det undan ska ni veta! Inte en lugn stund längre när lillen inte nöjer sig med att sitta still och leka, nej allt ska utforskas, smakas på och gärna slängas iväg.

Här är vi på väg att krypa på nya äventyr bort från den trygga filten!


Mammas telefon kan man också äta upp.

Han har även börjat visa lite mer humör och kan bli riktigt arg, lite blyg men även väldigt väldigt glad.

Avslutar med en bild på Calle i bilen på väg till landet. Nack-kudden går att använda även på annat sätt, nämligen för att förhindra att huvudet faller framåt eller åt sidan när han somnar... smart morsa.
Det är tur att jag ska börja jobba lite snart så jag får börja använda de där stackars hjärncellerna lite mer frekvent... hahaha...


Kommentarer
Postat av: Karin

Sött! Och kul att du är påväg tillbaka! ;) Du har varit saknad!

2010-08-07 @ 23:10:40
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: Johanna

:-) Jag är mammaledig och har min lilla blogglista jag följer, hihi.



Hoppas ni haft en bra sommar!



Kram Johanna

2010-08-08 @ 00:27:55
URL: http://fru-jensen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Bra Carro!

2010-08-08 @ 21:31:43
Postat av: PB

Vad roligt att han kryper nu :D, det går fort när det väl händer :)



Så smart med nack-kudden, det ska jag testa på Alva!!

2010-08-09 @ 08:47:44
Postat av: jessica

gud vad skoj att han kryper riktigt roligt =)vad skoj han byggt klart hundkojan =)

2010-08-09 @ 20:15:05
Postat av: Josefine

oh vad kul att han kryper!! ses snart!

2010-08-09 @ 23:28:08
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0