Mer pyssel här hemma

Faseeeeeen... Jag har tänkt blogga i flera dagar men det är så himla mycket hela tiden.
Men nu så... innan jag ger Calle gröt och sen tar kvällspromenaden, nu ska här bloggas!

Jag pysslar vidare här hemma. Jag är som ett av fallen i Arga Snickaren, fast i light version kan man väl säga. Jag har flera projekt pågående samtidigt och pysslar lite med dem hela tiden. Eller förresten, jag är inte alls som dom i Arga Snickaren. Jag blir ju faktiskt färdig med mina projekt.

Just nu pågår följande: Rensning av mossa och ogräs på stenlagda uteplatsen, rensning av ogräs i två rabatter, plantering av blommor, målning av dörrkarmar och golvlister samt Calles små möbler, Skafferi-projektet jag skrev om nedan och inköp och inredning av ett vitrinskåp till ett av vardagsrummen.
Och bra blir det!

I ena vardagsrummet, eller rummet innanför stora vardagsrummet, ska vi ha vitrinskåpet jag skrev om här ovanför samt två mysiga fåtöljer. I väntan på möblerna småpysslar jag ...


Jag satte upp den här vita tavellisten med en av favorittavlorna på. Min vän Jossan har tagit på bilden på det vackra körsbärsträdet som blommar helt makalöst varje vår i centrala Norrköping.
Den gör sig bra där mot den lila väggen och den ståtliga kakelugnen i vitt, guld, turkos och lila.

Har ni hört talas om Candle Pins nån gång?
Det är som en brosch för ljus. Ett väldigt enkelt sätt att dekorera vanliga blockljus från t.ex Ikea.





Vacker , eller hur?
Jag har köpt mina Candle Pins på Romantiska Ting.

Kommentarer
Postat av: Anna

VAR finns det vackra körsbärsträdet??

Måste bara fota det när det blommar!! :-)

2010-04-13 @ 20:36:54
URL: http://annasphotography.blogg.se/
Postat av: Anna

Stort rosa hus bakom Domino? Nu hänger jag inte med

2010-04-15 @ 19:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0