Fynd i antikboden...

När jag ser en antik&kuriosa-butik måste jag bara in i den!
Det är bland det värsta Andreas vet men när han vill göra mig på bra humör stannar han självmant vid Auktionskammaren i Valdemarsvik när vi ska till landet...

Idag var han inte med utan mamma och syrran fick göra mig sällskap in i en liten bod i Söderköping.
Och vad hittar man inte där?


En oansenlig liten grå ask... Jag tittade på den en stund innan jag plockade upp den och öppnade den...
Och vad hittar man inte där?



Caleche från Hermés på en krämfärgad bädd av siden.
Tidigt 60-tal enligt webben och man kan fortfarande känns doften i flaskan. En sådan liten dyrgrip! Den fick så klart följa med mig hem.


Undrar vad den kostade då... För jag kan berätta att den är definitivt inte billig nu!

Andreas undrade vad jag skulle ha den till? Titta på den såklart, var mitt svar.

Kommentarer
Postat av: Malin

Om det var den antikboden som finns i närheten av Brunnssalongerna så var jag inne där igår och hittade ett badriumsskåp i plast från 40-talet som jag såååå gärna vill ha.

Men...1.800kr var liiiite för dyrt!!!

=)

Din ask var ju skitcool, jag vill också titta på den! ;)

2009-09-13 @ 15:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0