Weleda- en skattkista även för gravida!

Jag har ju tidigare skrivit lite om Weleda, ett märke i den lite högre prisklassen som de flesta numera känner till.
I födelsedagspresent fick jag ett fint kit i Lavendel-serien av Malin, varav den ena produkten var en avslappnande massageolja. Verkligen fin!

Av en annan vän fick jag lite tidigare under graviditeten en flaska olja från just Weleda som heter Havandeskapsolja.


Vad i hela världen är nu en  Havandeskapsolja, undrar säkert många?

Jo, det ska jag berätta för er!
När magen växer, eller bäbisen rättare sagt, så töjs ju huden till en storlek den aldrig tidigare haft.
Oljan förebygger uppkomsten av bristningar i huden som uppstår just när magen växer och brösten också för den delen. Visst, nu är väl inte lite bristningar hela världen att få men vill man slippa dessa kan Havandeskapsoljan vara värd att testa.
Min är inne på sista refrängen nu men så är ju jag ett riktigt smörjfreak också! Jag smörjer in mig med allt!
En gång tog jag olivoljan från skafferiet och smörjde med när min vanliga lotion tog slut... Ett bra tips faktiskt!

Iallafall, tappade tråden lite där, oljan innehåller mandelolja, jojobaolja, vetegroddsolja, arnicaextrakt och eteriska oljor och kommer i en flaska på 100 ml.

I serien för gravida från Weleda finns ytterligare en olja, nämligen en Förberedelseolja. Och det mina damer, och herrar också för den delen som gillar damer, smörjer man sina mer intima delar med! *s*
Tanken är densamma som med Havandeskapsoljan, oljan ska göra mer elastisk och smidig och förhoppningsvis slipper man snitt och sprickor under förlossningen.


Inte vet jag alltså... vill ungen ut på ett sätt så kommer ju ungen ut i vilket fall... Oljan ska användas från vecka 34 och masseras in under 10 minuter... Hehehehehe... fick roliga bilder i huvudet där. En bra present till kanske både den gravida kvinnan och den blivande fadern??

Oj, lite barnförbjudet där men lite snusk har ingen nånsin dött av!

Kommentarer
Postat av: Josefine

mohaa... ser nästan bilden framför mig;)

2009-05-27 @ 20:12:55
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: anna

jasså är oljan snart slut?

Men du...förberedelse oljan tror jag stenhårt på!! Visserligen masserade jag inte i 10 minuter, kanske bara 1 min, men jag tror den gjorde sitt ändå! Sprack inget alls :-)

2009-06-08 @ 13:18:25
Postat av: Milla

Jag använde havandeskapsoljan under hela min graviditet och jag fick inte en enda bristning, sen om de var oljan eller inte vet jag ej, men jag kommer att använda den igen om det blir fler gånger =).

Jätte stort grattis till din växande mage =)

2009-06-08 @ 14:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0