Det där med vax...

Lite längre bland inläggen kan ni läsa om min bekantskap med Veet på ställen där man inte ska använda den.
Istället kanske jag skulle testat denna lilla lådan från Eleven? Andrea Brazilian Wax.
Jag kan nästan lova att en brasiliansk vaxning skulle varit mindre smärtsam än min Veet-upplevelse. Och jag är ändå väldigt rädd för smärta!


Dare to be bare ja... jo jag tackar! Häromdagen var jag hos nagelteknologen. Jag satt där i godan ro och blev ompysslad  när jag hör ett vrål från ett av de inre rummen av salongen som får både mitt och Marinas blod att frysa till is!

Marina stirrar på mig och säger sedan: " Christina har en kund därinne".
Jag frågar: " Vad gör dom?"
Marina svarar medans hon fortsätter med min franska manikyr: " Brasiliansk vaxning".


Let´s leave it there, känner jag när det kommer till brasiliansk vaxning.


Kommentarer
Postat av: P'ssion Emelie

Jag har hört att just det där vaxet är väldigt svårt att få bort från huden. Då är det bättre och billigare att göra eget vax istället.

2009-02-27 @ 22:05:58
URL: http://www.pssion.se
Postat av: Emma P

Jag har använt det vaxet en del, och jag tycker att det är bra, inte alls svårt att få bort från huden... inte på mig iaf.

2009-05-06 @ 16:30:37
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag vaxar bikinilinjen hela tiden då jag har fått för mig (som så många andra) att det blir mer hår när man rakar. Använder veet's vax som är för armhålor och bikinilinje och det funkar asbra för mig.. Känns typ som att rycka bort ett plåster och inga rester blir det heller.. annars finns det med som små tvättlappar med olja på som tar bort resterna jätte lätt. :D

2010-03-22 @ 10:13:21
URL: http://poppilotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0