Rocketqueen ´s my kinda girl, hon!

Idag ska ni bara läsa Rocketqueen.
Hon är stark och modig person, en riktig förebild!

Hon vågar gå mot den starka ström som är det kvinnliga ideal vi har idag. Och inte nog med det ; hon vågar stå för det också!
Jag gillar RQ!

Och jag håller med henne. Vem fan ger någon annan rätten att säga vad som är rätt eller fel, fint eller fult, för lite eller för mycket?
Varför ska någon lyssna på någon annans åsikter om hur man ska se ut? Eller varför ska någon annan få diktera vad jag är värd?
Vem ger någon rätten att vara elak och få andra att må dåligt?

Jag har alltid sett dessa "elaka" och "fördömande" som de som äger problemet.
Låter kanske hemskt, men är du nöjd med dig själv så behöver du inte trycka ner andra.
Att sedan låta sina egna problem gå ut över medmänniskor, det är helt enkelt inte okej!

Vet ni vad jag gör varje morgon? Jag ler åt mig själv i spegeln. Risken finns att man vissa dagar inte möter så många fler leenden och då är det skönt att veta att det finns någon som tycker att jag duger; nämligen jag själv!

Kommentarer
Postat av: Josefine

det är bra att du ler åt dig själv i spegeln om du inte möts av många leenden. jag har turen att ha ett yrke där jag möts av tusen leenden, skratt och kramar var dag men desto mindre cash den 25:te ;) puss på dej o go go rocketqueen

2008-06-10 @ 21:46:35
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Bra skrivet, Caroline! Och RQ med, så klart!

2008-06-10 @ 23:43:58
Postat av: rocketqueen

Yaay! Tack för alla fina ord! Alla behöver en stark självkänsla, livet blir så mycket bättre med den!

2008-06-15 @ 20:20:09
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0